عصر خوزستان: استانها- ایرنا- خبرنگاران ایرنا ۱۸ دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به آزاد شدن پنچ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور، امدادرسانی به سیل‌زدگان، صادرات دام زنده به کویت ،پرداخت تسهیلات کشاورز کارت و رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد […]

عصر خوزستان:

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

استانها- ایرنا- خبرنگاران ایرنا ۱۸ دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به آزاد شدن پنچ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور، امدادرسانی به سیل‌زدگان، صادرات دام زنده به کویت ،پرداخت تسهیلات کشاورز کارت و رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “۱۷۰ واحد فناور و دانش بنیان مقدمه‌ای برای توسعه آذربایجان‌غربی”، “ناهارخوران طفل صغیر گردشگری گرگان، نیازمند مدیریت اصولی”، “یک تفویض اختیار بانکی و باز شدن چندین گره ارزی خراسان رضوی”، “تفکیک زباله از مبدا، رویایی که در قزوین رنگ واقعیت نمی‌گیرد”، “به معترضان بگویید: بیایند حرفشان را بشنویم” و “کُنارک در آستانه پاکسازی/ از دشتیاری چه خبر؟ ” از جمله این گزارش ها بود.

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی با عنوان “مدیریت جهادی شهید سلیمانی چراغ راه مسئولان در سفرهای استانی” به بررسی سفرهای استانی مسئولان دولت سیزدهم به استان‌های مختلف کشور در هفته گذشته پرداخت. حضور این مدیران در میان آسیب دیدگان از سیل و رسیدگی به امور این افراد از محورهای اصلی این گزارش است.

این گروه همچنین در گزارش دیگری به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که با توجه به اینکه سویه اومیکرون در کشور به سرعت در حال افزایش است، باید هوشیار باشیم که خبرهای خوب کاهش آمار کرونا باعث عادی انگاری شیوه نامه های بهداشتی نشود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور نیز که به کرمان سفر کرده است، امروز نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه» را افتتاح کرد. حسینی، سپس با حضور در همایش رفسنجان‌شناسی در تالار خیام این شهر گفت که برکات سفرهای استانی دولت در حال نمایان شدن است. وی همچنین در مراسم دیگری در شهر کرمان از افزایش فروش نفت خبر داد.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

فرمانده کل ارتش هم در آیین برپایی و افتتاح بیمارستان صحرایی در شهر دزفول که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد تاکید کرد که نیروهای مسلح در دوران کرونا با توان عملیاتی بالا وارد میدان شدند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری استان کرمان گفت که امکان صدور روادید از فرودگاه کرمان درحال فراهم شدن است. به گفته این مقام دولتی،  از این پس گردشگران و اتباع خارجی که وارد استان کرمان می‌شوند می‌توانند در فرودگاه این شهر روادید اخذ کنند.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

همچنین نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از آزاد شدن پنچ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور خبر داد. به گفته امیرآبادی بخش عمده‌ای از این مبلغ وارد کشور شده و مابقی نیز به صورت خط اعتباری است.  

مرکز ایرنا در تبریز هم در گفت وگویی به نقل از نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی خبر داد که مجموع بدهی باشگاه تراکتور ۵۲ میلیارد تومان است. دهقانی تاکید کرد که ارقام اعلام شده توسط رسانه‌ها درباره بدهی این باشگاه صحت ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به جنوب استان فارس سفر کرده است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خبر داد که سیل افزون بر هفت هزار میلیارد ریال به کشاورزی جنوب فارس آسیب زد. به گفته وی احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

رئیس کل دادگستری استان قزوین هم اعلام کرد که ۱۸ هزار و ۱۶۹ رای جایگزین حبس در دادگستری قزوین صادر شد.  این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خبر داد که ۶۳ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن در استان اردبیل احداث می‌شود. قرار است این واحدهای مسکونی تا چهار سال آینده احداث شوند.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

مرکز ایرنا در زاهدان نیز به نقل از مدیرعامل جمعیت هلال احمر اعلام کرد که افزون‌بر ۱۹ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند. به گفته وی از مجموع آسیب دیدگان ۱۰ هزار و ۴۷۴ نفر در قالب ۲ هزار و ۳۰۴ نفر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس هم خبر داد که ۲ هزار و ۶۳۱ نفر از سیل‌زدگان فارس توسط هلال احمر اسکان یافتند.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

این مرکز همچنین در خبر دیگری از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بازگشایی مسیرهای آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان در اولویت است. این مقام دولتی خاطرنشان کرد که با تلاش شبانه روزی بسیاری از محورهای مسدودی ناشی از سیلاب در این منطقه بازگشایی شده  است.

فرماندار ویژه میناب هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرعباس از خسارت‌های سیل در این شهر به بیش از۱۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.  مجید سلحشور افزود که بخش فراوانی از خسارت‌ها این روزها و پس از گذشت چند روز از وقوع بارندگی و سیلاب هفته گذشته درحال آشکار شدن است.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

ورود زائران خارجی به مشهد رشد ۴۳۴ درصدی داشته است. این عنوان خبری بود که از سوی مرکز ایرنا در مشهد به نقل از معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی منتشر کرد. وی خاطرنشان کرد که تنها در آذر ماه امسال ۶۹ هزار و ۳۴۷ زائر خارجی به این شهر وارد شده‌اند که این روند در حال ادامه است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آبادان اعلام کرد که نخستین محموله دام زنده از خرمشهر به کویت صادر شد. این محموله شامل ۲ هزار و ۷۰۰ راس گوسفند غیرمولد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم گفت که بیش از یک‌چهارم صادرات کشور از جاده های آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد. به گفته وی یک هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، این استان را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

مرکز ایرنا در خرم‌آباد هم خبر داد که ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات “کشاورز کارت” در لرستان پرداخت شد.  مدیرشعب بانک کشاورزی لرستان با اعلام این مطلب  درباره طرح دامدار کارت گفت که این طرح در در راستای کمک به دامداران استان، رفع چالش نقدینگی و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای خریداری نهاده های دامی مورد نظر تدوین شده است.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

صادرات کنسرسیوم‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به ۶۰۰ هزار یورو رسید. این عنوان تیتری بود که معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در گفت وگو با مرکز ایرنا در ارومیه اعلام کرد. این کنسرسیوم‌ها(شرکت‌های همسو) در حوزه‌های عسل، عرقیات گیاهی، سنگ و محصول‌های باغی در این استان فعالیت می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر هم از کشف ۵۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در آب‌های این استان خبر داد. این میزان قاچاق از ۲ فروند شناور در بندر دیلم و یک فروند شناور حامل کالای قاچاق در بوشهر شناسایی و توقیف شده است.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد گفت که صادرات فرش به کمترین میزان در ۱۰۰ سال اخیر رسید. به گفته وی در اوج تحریم ها میزان صادرات فرش دستباف کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار نبوده است اما در هشت ماه امسال این رقم تنها ۳۸ میلیون دلار گزارش شده است.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

امروز پیکر شهدای تازه تفحص شده در استانهای خراسان رضوی، کرمانشاه، خوزستان و کردستان هم در آیینی معنونی با حضور اقشار مختلف مردم تشییع شد.

از امدادرسانی به سیل‌زدگان تا رشد ۴۳۴ درصدی ورود زائران خارجی به مشهد

همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور امروز مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌ کمیل بهشتیان رییس دفتر چابهار با تیتر “کُنارک در آستانه پاکسازی/ از دشتیاری چه خبر؟ “،  حمید جهان رییس دفتر لارستان با عنوان “به معترضان بگویید: بیایند حرفشان را بشنویم”،  محمد یوسفی شاکری خبرنگار مرکز اهواز با تیتر “نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال”،  میترا عبداللهی خبرنگار مرکز مشهد با عنوان “یک تفویض اختیار بانکی و باز شدن چندین گره ارزی خراسان رضوی”،  امین کمالی فر خبرنگار مرکز تهران با تیتر “صنایع دستی تهران و نگاه به بازار جهانی”،  نیما سعیدی اقدم خبرنگار مرکز ارومیه با عنوان “۱۷۰ واحد فناور و دانش بنیان مقدمه‌ای برای توسعه آذربایجان‌غربی” و فرزاد نویدی رییس مرکز کرمانشاه با تیتر “تغییر رنگ شهرها و لزوم جدی گرفتن تزریق واکسن کرونا از سوی مردم” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا