معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خیز بیماری در جهان گفت: دیر یا زود این خیز به کشورهای دیگر از جمله ایران می‌رسد و باید خود را از طریق افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشدید طرح شهید سلیمانی در مقابل این خیز آماده کنیم. دکتر سید محمد علوی […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خیز بیماری در جهان گفت: دیر یا زود این خیز به کشورهای دیگر از جمله ایران می‌رسد و باید خود را از طریق افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشدید طرح شهید سلیمانی در مقابل این خیز آماده کنیم.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۸ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر بیماری در وضعیت خوبی قرار داریم به گونه‌ای که در شبانه‌روز گذشته تنها دو بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری و ۱۸ بیمار سرپایی شناسایی شدند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به خیز بیماری در جهان افزود: دیر یا زود این خیز به کشورهای دیگر از جمله ایران می‌رسد و باید خود را از طریق افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشدید طرح شهید سلیمانی در مقابل این خیز آماده کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خوزستان میزان بازدیدهای مشترک در هفته منتهی به ۱۶ دی‌ماه بسیار خوب شده اما همچنان میزان بازدیدهای مشترک در باغملک و مسجدسلیمان بسیار پایین و در ایذه، شادگان، ماهشهر و امیدیه کمتر از حد انتظار است.
وی افزود: گتوند، باوی، باغملک، حمیدیه، کارون و ماهشهر از جمله شهرهایی هستند که از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی ندارند.
علوی گفت: میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهرها حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد و در مناطق حاشیه‌ای ۲۰ تا ۲۵ درصد است. متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان نیز ۵۱ درصد است.
وی بیان کرد: مقرر بود ادارات به افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، خدمات ارائه ندهند که باید کنترل و تشدید نظارت‌ها در این زمینه انجام شود. این مصوبه در اکثر شهرستان‌های خوزستان لحاظ نمی‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشاغل مختلف، افزود: همچنان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی، پاساژها، نانوایی‌ها، پایانه‌های برون شهری و رستوران‌ها پایین است.
وی بیان کرد: ۳۱.۲ درصد افرادی که در پاساژها فعالیت می‌کنند، ۱۴.۵ درصد شاغلان در نانوایی‌ها، ۳۰.۷ درصد شاغلان در رستوران‌ها و ۱۱.۴ درصد شاغلان در ادارات تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند.
علوی با اشاره به افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات بسیار کاهش یافته است. متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی نیز ۸۰ درصد و پایین است زیرا تردد بیماران از این مراکز و احتمال سرایت بیماری در این اماکن بیشتر است بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.
وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی شهرستان‌ها از جمله اهواز غرب، دشت آزادگان، امیدیه، رامشیر، هویزه، لالی و شادگان نگران‌کننده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر برخورد قانونی با اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: انتظار می‌رود با متخلفان برخورد قانونی مناسب انجام شود که فعلا اعمال قانون به ویژه در برخی شهرستان‌ها بسیار پایین است.
انتهای پیام