عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پروژه احداث چهار اسکله‌ گردشگری بندرخرمشهر در رودخانه کارون در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. نوراله اسعدی یکشنبه ، اظهار داشت: پروژه احداث هشت پست اسکله گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ […]

عصر خوزستان:

احداث اسکله‌های گردشگری بندرخرمشهر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آبادان – ایرنا – مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پروژه احداث چهار اسکله‌ گردشگری بندرخرمشهر در رودخانه کارون در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نوراله اسعدی یکشنبه ، اظهار داشت: پروژه احداث هشت پست اسکله گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از مسوولیت‌های اجتماعی بندر خرمشهر است که از این تعداد چهار پست اسکله احداث و به بهره  برداری رسیده و چهار اسکله دیگر در دست ساخت است.

وی احداث اسکله‌های گردشگری بندر خرمشهر در رودخانه کارون از نوع پانتون(فلزی) عنوان کرد و گفت: اسکله های گردشگری در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و تحقق مسولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است. 
اسعدی با اشاره به فرآیند عملیات اجرایی این پروژه افزود: شمع کوبی اسکله چهارم در حال انجام است که پس از اتمام شمع کوبی عملیات نصب پانتون‌های فلزی و پل های دسترسی آغاز می‌شود.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: پانتون‌های فلزی و پل‌های دسترسی اسکه‌های گردشگری پیش از این ساخته شده و در محوطه‌ بندر خرمشهر دپو شده است.
اسعدی در ادامه گفت: با تداوم و تلاش‌ همه جانبه و پیشرفت فیزیکی ایجاد شده پروژه احداث اسکله‌های گردشگری در رودخانه کارون بهمن ماه سال‌جاری افتتاح و آماده بهره برداری است.
بندر خرمشهر  با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان  یکی از مهم ترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع: ایرنا