نظر نهایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره موضوعات مطرح شده پیرامون خانه مطبوعات
نظر نهایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره موضوعات مطرح شده پیرامون خانه مطبوعات

پس از حواشی پیش آمده راجع به تغییر در ارکان هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پس از برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان فرهنگی و مطبوعات، کارشناس حقوقی ارشاد و مشاور حقوقی در نامه ای خطاب به رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان بر انجام کلیه امور طبق قانون تاکید کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان خوزستان، در این نامه آمده است: “باتوجه به مُکاتبات صورت گرفته در موضوعات مختلف، پس از بررسی و تشکیل جلسات تخصصی و بررسی های همه جانبه، موارد به شرح زیر جهت استحضار اعلام می گردد:

۱. تمامی ارکان و بازرسان، به حدود وظایف مصرح خود در اساسنامه دقت نظر داشته باشند.

۲. ادامه عضویت آقای مصطفی حلالی در هیات مدیره خانه مطبوعات با توجه به اینکه نامبُرده حکم کارگزینی رسمی ندارند و دارای بیمه رسانه ای هستند، بلامانع است و عضویت آقای حسن سیلاوی، کماکان به عنوان علی البدل می باشد.

۳. باتوجه به اساسنامه خانه مطبوعات، مُقتضی است از این پس کلیه ی خانه با امضا مدیر یا رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات انجام گیرد.

۴. باتوجه به وظایف بازرسان در اساسنامه، مُقاضی است به نامبردگان اعلام گردد از مُکاتبه مستقیم با این اداره کل یا سایر دستگاهها، سازمان ها و نهادها، جداً خودداری نمایند. همچنین تشکیل جلسات هیات مدیره، اعلام اخبار داخلی هیات مدیره و سایر اقدامات در وظایف قانونی بازرسان نمی باشد. “