تشکیل کارگروه برای تصمیم گیری در مسائل اساسی حوزه مسکن/ زمینه استفاده از دانش بنیان‌ها در ساخت و سازها فراهم شود/ ما باید به سراغ نخبگان برویم
تشکیل کارگروه برای تصمیم گیری در مسائل اساسی حوزه مسکن/ زمینه استفاده از دانش بنیان‌ها در ساخت و سازها فراهم شود/ ما باید به سراغ نخبگان برویم

استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفیت نخبگان در جلسات تأکید کرد و گفت: کارگروهی ذیل معاونت عمرانی برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل اساسی حوزه مسکن تشکیل شود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، نشست انبوه‌سازان و فعالان حوزه عمراه استان امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ماه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در سالن شهید هاشمی برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال ارزان‌سازی هستیم؛ اظهار داشت: دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن را آغاز کرده است که باید منجر به ساخت مسکن در استان خوزستان شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه بخش نظارت در پروژه‌ها باید مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهد؛ عنوان داشت: زمانی که بخش خصوصی توان ساخت و ساز را دارد، بخش دولتی نباید به عنوان رقیب عمل کند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به معماری اسلامی در شهرها بیان داشت: وضعیت شهرها در زندگی مردم نیز اثر دارد؛ مرکز شهر و شهرک‌ها باید با آنچه که در مکتب دینی ما است؛ منطبق شود.

استاندار خوزستان افزود: آنچه که از انبوه‌سازان انتظار می‌رود، رعایت کیفیت و خود کنترلی است.

حسینی محراب ادامه داد: دانش بنیان‌ها در نمایشگاه‌ها به خوبی خود را نشان داده‌اند؛ زمینه استفاده از دانش بنیان‌ها در استحکام سازه‌ها و ساخت و ساز فراهم شود.

وی بر استانداردسازی آزمایشگاه‌ها تأکید داشت و ابراز داشت: اجرای قانون در ساخت‌و ساز ضروری است و فناوری‌های جدید در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

استاندار خوزستان گفت:  خدمات مهندسی به کشورهای منطقه و کشورهای پذیرای خدمات صادر شود.

حسینی محراب با بیان اینکه کارشناس محوری در امور عمرانی نباید به مانع تبدیل شود، اظهار داشت: اگر کارشناس محوری نباشد، هیچ پیشرفتی در امور عمرانی نخواهیم داشت اما این موضوع نباید به یک مانع بدل شود.

وی بیان داشت: طولانی شدن مسیر دریافت مجوزها پذیرفته نیست؛ نباید کارها را به گونه‌ای انجام دهیم که مردم به زحمت بیوفتند.

استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفیت نخبگان در جلسات تأکید کرد و عنوان داشت: کارگروهی ذیل معاونت عمرانی برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل اساسی حوزه مسکن تشکیل شود.

حسینی محراب در پایان با بیان اینکه ما باید به سراغ نخبگان برویم، تصریح کرد: شهرداری نظارت لازم را بر وضعیت ساختمان‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌روها داشته باشد و امور را با نظم و جدیت پیش ببرد