نیشکر خوزستان در خاورمیانه بی‌نظیر است
نیشکر خوزستان در خاورمیانه بی‌نظیر است

آقارضا فتوحی در این بازدید، با تاکید بر حمایت ویژه دولت از صنعت نیشکر، خواستار توسعه صنایع جانبی و ورود این شرکت به تولید محصولات جدید نیشکری شد

به گزارش عصر خوزستان: فعالیت‌های تولیدی صنعت نیشکر خوزستان در خاورمیانه بی‌نظیر است». این را معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در بازدید از دستاوردهای شرکت توسعه نیشکر در یازدهمین نمایشگاه کشاورزی گفت و تاکید کرد که صنعت نیشکر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

، آقارضا فتوحی در این بازدید، با تاکید بر حمایت ویژه دولت از صنعت نیشکر، خواستار توسعه صنایع جانبی و ورود این شرکت به تولید محصولات جدید نیشکری شد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های عظیم صنعت نیشکر اشاره کرد و افزود، با تکمیل و راه‌اندازی صنایع جانبی، ضمن ایجاد ارزش‌افزوده، رشد و شکوفایی در دو حوزه تولید و اشتغال نیز ایجاد می‌شود و کشور در مسیر خودکفایی قرار می‌گیرد. در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان از بخش‌های مختلف غرفه توسعه نیشکر در نمایشگاه کشاورزی، کارشناسان حاضر در این غرفه توضیحاتی درباره آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی صنعت نیشکر از جمله طراحی و ساخت دروگر نیشکر، سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای، تولید واریته‌های سازگار با شرایط اقلیمی استان ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، نیشکر به تنهایی نیمی از محصولات زراعی خوزستان را تشکیل می‌دهد و از سوی دیگر صنعت نیشکر استان در مجموع نیمی از شکر تولیدی کشور را نیز تامین می‌کند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، گلخانه‌ای، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی تا ششم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های دائمی اهواز دایر است.