ضرورت توسعه صادرات محصولات حلال در کشور
ضرورت توسعه صادرات محصولات حلال در کشور

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور: در حال حاضر ۱۲میلیارد دلار در سال واردات حلال داریم و صادرات حلال ما نیز ۴ میلیارد دلار است و عقب ماندگی زیادی در این زمینه داریم.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما ، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در حاشیه همایش غذای حلال با محوریت ذبح وصید شرعی گفت: زیر بنای اصلی اداره نظام هستی را حلال تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در قرآن آمده است که در رعایت حقوق دیگران، تولید، مصرف و حتی فعالیت‌های فردی و اجتماعی باید حلالیت مورد توجه قرار داده شود.

نماینده  ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در صنعت حلال عقب هستیم و استان خوزستان می‌تواند بخشی مهمی از عقب ماندگی صنعت حلال را جبران کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم  با اشاره به اینکه  در کشور انگلیس با ۵درصد مسلمان، قصابی‌های آن ۱۵ درصد گوشت حلال توزیع می‌کنند، یعنی ۱٠ درصد گوشت حلال توسط غیرمسلمان‌ها خریداری و مصرف می‌شود، بیان کرد: ۲ هزار میلیارد دلار گردش مالی صنعت حلال در دنیا وجود دارد که کشور ما در این صنعت سهم کمی دارد .

وی گفت: در حال حاضر ۱۲میلیارد دلار در سال واردات حلال داریم و صادرات حلال ما نیز ۴ میلیارد دلار است و عقب ماندگی زیادی در این زمینه داریم.

نماینده، ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور  افزود: گوشت در سبد غذایی نشانه امنیت غذا است و اگر در کشوری گوشت از سبد غذایی حذف شود این سفره دچار ناامنی و تزلزل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اهواز دروازه ورود معارف شیعه و انتشار آن به سایر استان‌ها ادامه داد: خوزستان مهد تمدن و اسلامیت، خاستگاه ترویج مکتب اهل بیت در سراسر کشور و  افتخار بزرگ ایران است   که علمای بزرگی از جمله شیخ مرتضی انصاری و شیخ شوشتری را در خود داشت و همچنین از شخصیت‌های بزرگ استان میتوان به آیت الله   جزایری و آیت الله شفیعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه  ۱۳ هزار و ۵٠٠ نفر از فرزندان خوزستان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و با اهدای با ارزش‌ترین دارایی خود مایه سرافرازی و افتخار استان و کشور شدند، بیان کرد:

حوزه‌های علمیه استان خوزستان از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در کشور هستند و یکی دیگر از افتخارات استان، وجود دانشگاه شهید چمران در اهواز است.