تاکید استاندار خوزستان بر استفاده صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس و تاسیسات آب شیرین کن
تاکید استاندار خوزستان بر استفاده صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس و تاسیسات آب شیرین کن

استاندار خوزستان گفت: اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای اینکه صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس و تاسیسات آب شیرین کن استفاده نمایند صورت گیرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، نشست شورای حفاظت کیفی کارون روز شنبه به ریاست علی اکبر محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: برای مسیرهای ورودی فاضلاب به رودخانه با استفاده از شرکت های دانش بنیان و تجاربی که در سطح دنیا و کشور وجود دارد پکیج های فاضلاب ایجاد شود.

وی افزود: اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای اینکه صنایع پتروشیمی و فولاد از آب خلیج فارس و تاسیسات آب شیرین کن استفاده نمایند صورت گیرد.

حسینی محراب اظهار داشت: در زمینه آزمایش کیفیت آب بایست کار منسجم تری انجام شود و گزارشاتی که دستگاه های مختلف مانند نیشکر، آب و برق، محیط زیست و سایر آزمایشگاه های استان در این خصوص ارائه میدهند یکسان باشند و این امر از طریق تشکیل تیم های ارزیاب از دستگاه های مختلف قابل انجام است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما بایست بیش از پیش به سمت استفاده از پساب تصفیه شده برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز و صنایع حرکت نماییم و سرمایه گذاری بانک ها در چنین پروژه هایی افزایش یابد.