توسعه ی ۱۶۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۱ آبادان
توسعه ی ۱۶۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۱ آبادان

با پیگیری مفاد تفاهم نامه ایی که در سال گذشته فی مابین شرکت شهرک های خوزستان با منطقه ی آزاد اروند منعقد شد شهرک صنعتی شماره ۱ آبادان بیش از ۱۶۰ هکتار توسعه خواهد یافت.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان، مدیر عامل شرکت شهرک های استان با بیان مطلب فوق به ضرورت گسترش و توسعه شهرک صنعتی شماره ۱ آبادان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در شهرک صنعتی آبادان زمین برای واگذاری به صنعتگران و سرمایه گذاران وجود نداشت تفاهم نامه ایی فی مابین سازمان صنایع کوچک و شهرک های های صنعتی ایران با سازمان منطقه آزاد اروند در سال گذشته برای گسترش و توسعه شهرک منعقد گردید که می تواند شرایط را برای واگذاری زمین سرمایه گذاران فراهم نماید.

مهندس مهدی پور در ادامه با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با تمام توان در کنار منطقه آزاد اروند برای توسعه صنایع و رشد تولید و اشتغال زایی خواهد بود به مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده و  بر اساس این تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد اروند ۱۶۰ هکتار از اراضی خود را به منظور توسعه ی شهرک صنعتی شماره ۱ آبادان در اختیار شرکت شهرک های خوزستان قرار خواهد داد.

وی افزود: در مقابل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به همین مقدار از اراضی خود را واقع در شهرک صنعتی خرمشهر بر اساس قیمت کارشناسی تحویل سازمان منطقه آزاد اروند خواهد داد.

وی در ادامه در خصوص مناسبات مدیریتی شهرک ها افزود: بر اساس تفاهم نامه محوریت شهرک  صنعتی آبادان بر عهده ی شرکت شهرک های صنعتی استان و محوریت شهرک صنعتی خرمشهر را سازمان منطقه آزاد اروند عهده دار خواهد بود.

بر اساس این گزارش این نشست که با حضور مدیر عامل شرکت شهرک ها و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد رئیس سازمان منطقه آزاد اروند نیز طی سخنان کوتاهی به ضرورت توسعه شهرک صنعتی آبادن اشاره کرد و گفت: ضرورت مثبت تشخیص توسعه ی شهرک صنعتی آبادان برای ایجاد سرمایه گذاری بیشتر عامل انعقاد این تفاهم نامه را فراهم نمود.

دکتر علی زارعی در ادامه به موارد مهم تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: از موارد مهم تفاهمنامه که سال گذشته بین دو دستگاه منعقد شد تهاتر اراضی بوده است که سازمان منطقه آزاد اروند آمادگی اجرای هر چه زودتر آن را دارد.

وی در ادامه به کارکردهای اصلی تشکیل منطقه ی آزاد اروند اشاره کرد و گفت: از بخش های اساسی و مهم ایجاد منطقه آزاد اروند مبحث بسترسازی و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در این منطقه است.

رئیس سازمان منطقه آزاد ارونددر ادامه به بستر سازی برای امر تولید و بالطبع آن ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: ایجاد زمینه هر چه بهتر و بیشتر برای رشد تولید که مهار تورم را در پی خواهد داشت و موجب اشتغال زایی و رفع بیکاری در شهرهای آبادان و خرمشهر خواهد شد از اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی شرایط شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر را برای امر مهم تولید مورد بررسی قرار داد و گفت: شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر باید شرایط بهتر و مطلوب تری داشته باشند تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری ترغیب شوند.

وی در ادامه به واحدهای تولیدی راکد اشاره کرد و اظهار داشت: احیاء و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید از دغدغه های اصلی همه است که می طلبد با جدیت احیای آنان در دستور کار قرار داده شود.

دکتر علی زارعی تأکید کرد: باید شرایطی مهیا شودتا واحدهای تولیدی که احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند دوباره دچار تعطیل و رکود نشوند.

وی در ادامه تأمین مواد اولیه ی واحدهای تولیدی را از محوری ترین مشکل آنان عنوان نمود

و افزود: تأمین مواد اولیه یکی از دغدغه های مهم واحدهای تولیدی است که باید با همکاری این مشکل مرتفع شود.

رئیس سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به پروژه های اجرایی شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای پروژه های عمرانی و منابع محدودی که وجود دارد باید برنامه ریزی دقیقی برای انجام آن ها صورت پذیرد.

وی در اولویت قرار دادن پروژه ها را ضروری دانست و تاکید کرد: از موضوعات مهم پروژه های اجرایی موضوع تصفیه خانه است که باید هرچه سریعتر عملیاتی و اتمام شود.

وی در خاتمه به نقش و تاثیر نمایشگاه های داخلی و خارجی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: باید کمک شود تولید کنندگان برای معرفی ظرفیت های شهرک های صنعتی و هم چنین محصولات تولیدی خود در داخل و خارج نمایشگاه برپا کنند و در نمایشگاه ها شرکت فعال داشته باشند.

این گزارش می افزاید: دکتر مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان نشست با ابراز خرسندی از انعتقاد این تفاهم نامه از طرفین خواست تمام تلاش خود معطوف به آن دارند تا مشکلات تولیدکنندگان در کمترین زمان ممکن مرتفع شود و علاوه بر آن با تسهیل و تسریع کارها زمینه های لازم برای ترغیب سرمایه گذاران جدید را نیز فراهم نمایند.