اخذ مجوز ۲ هزار هکتار زمین برای شهرک تخصصی فولاد در چوئبده آبادان
اخذ مجوز ۲ هزار هکتار زمین برای شهرک تخصصی فولاد در چوئبده آبادان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان درنشست مشترک با معاون سرمایه گذاری و کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت : مجوز ۲ هزار هکتار زمین برای شهرک تخصصی فولاد در چوئبده آبادان اخذ شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، مدیر عامل شرکت شهرک های استان با بیان مطلب فوق به مصوبات سفر ریاست محترم جمهور اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات، احداث شهرک های صنعتی جدید در سطح استان بوده که یکی از این شهرکها ، شهرک جدید تحت عنوان شهرک صنعتی تخصصی فولاد است.

مهندس مهدی پور در ادامه به محل احداث شهرک صنعتی تخصصی اشاره کرد و گفت: با کار کارشناسی که صورت گرفت شهرک تخصصی فولاد در بهترین موقعیت سوق الجیشی با زیر ساخت های فوق العاده مطلوب در منطقه چوئبده آبادان احداث خواهد شد.

وی افزود: امیدوار است این پروژه عظیم که می تواند تاثیر بسزایی در شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه ایجاد کند در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.

وی در ادامه به ظرفیت های موجود در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: با وجود ظرفیت های منطقه آزاد اروند باید شرایط تولید در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر در بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه به ضرورت مبحث صلاحیت سنجی سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: اراضی صنعتی باید با صلاحیت سنجی به سرمایه گذار واگذار شود تا صنعتگران و سرمایه گذاران آشنا به مبانی سرمایه گذاری از مزایایی حضور در شهرک های صنعتی بهره مند شوند.

وی در ادامه به ارتباط دو سویه شرکت شهرک ها و منطقه آزاد اروند در خصوص اجرای پروژه های عمرانی در شهرک های صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: با ارتباط و همکاری هرچه بیشتر دو مجموعه برنامه ریزی دقیقی صورت خواهد گرفت تا پروژه های عمرانی به صورت هدفمند و برنامه ریز ی شده انجام شوند و از موازی کاری پرهیز گردد.

وی افزود: با توجه به مفاد تفاهم نامه منعقده در سال گذشته برنامه ریزی ۴ ساله بر روی تکمیل پروژه ها و رفع مشکلات زیرساخت های عمرانی می تواند بر بهبود شرایط برای تولیدکنندگان و صنعتگران تاثیر مثبت ایجاد کند.

وی به تشکیل کمیته احیاء واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته احیای واحدهای راکد بسیار ضروری است زیرا بعضی از واحدها به دلیل کمبود مواد اولیه و نقدینگی راکد شدند.

وی در خاتمه تاکید کرد: بر اساس نظر کارشناسان بعضی از واحدهای راکد با تزریق مبالغ اندک می تواند به چرخه ی تولید باز گردند.

براساس این گزارش معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند نیز طی سخنانی ضمن تشکر از مهندس مهدی پور و همکاران ایشان در شرکت شهرک های صنعتی خوزستان جهت اهتمام ویژه ای که به حوزه تولید و حمایت از واحدهای تولیدی دارند گفت: با حضور ایشان تعاملات منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک های صنعتی روند بهتر و سرعت بیشتری گرفته است به طوری که می توان امیدوار بود بزودی نتایج بسیار خوبی از این تعاملات حاصل شود.

مهندس خزایی در ادامه افزود: خوشبختانه در بخش صدور پایان کار برای سرمایه گذاران و سندهایی که برای آنان صادر می شود تسریع در کار بسیار محسوس و روشن است.

وی در ادامه اظهار داشت: روند انجام واگذاری اراضی به سرمایه گذاران در کمترین زمان ممکن انجام می شود که این امر موجب دل گرمی آنان بوده است.

مهندس خزایی در ادامه به واحدهای احیاء شده سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با همکاری هایی که صورت گرفت ۶ واحد راکد را به چرخه تولید باز گردانده شدند.

وی در خاتمه به پروژه های عمرانی انجام شده توسط منطقه آزاد اروند اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: منطقه آزاد اروند از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر پروژه عمرانی انجام داده در حالی که در ۶ ماه اول سال جاری بیش از ۲۳ میلیارد تومان پروژه در حال انجام است.