حذف ۱۲ ورودی فاضلاب به شرق رودخانه کارون اهواز تا پایان تیرماه
حذف ۱۲ ورودی فاضلاب به شرق رودخانه کارون اهواز تا پایان تیرماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان زمان حذف ۱۲ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون اهواز در مقطع شرق را ، پایان تیرماه امسال اعلام کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به آغاز مرحله جدیدی از ساماندهی فاضلاب از نیمه سال ۱۴۰۰ و با آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: جمع آوری فاضلاب از زیر پای مردم، تکمیل شبکه فاضلاب در مناطق بدون فاضلاب و رفع مشکل نقاط بحرانی از جمله کار های انجام شده و در حال اجرا در این حوزه است.

 

وی بستن ورودی های فاضلاب در رودخانه کارون را از دیگر برنامه های درحال پیگیری برشمرد و افزود: تخلیه فاضلاب در این رودخانه از طریق ۲۴ خروجی انجام می شود که ۱۲ خروجی در شرق و ۱۲ خروجی دیگر نیز در غرب قرار دارند.

 

کرمی نژاد ادامه داد: با راه اندازی ایستگاه های پمپاژ فاضلاب ساخته شده و درحال ساخت، ۶ خروجی فاضلاب تا پایان تیرماه یا اوایل امسال مسدود خواهند شد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان درخصوص دلیل تاخیر در راه اندازی ایستگاه های پمپاژ فاضلاب اذعان داشت: یک خط تحت فشار در ملی راه که از چهارشیر تا میدان ۵ نخل کشیده شده است باید انجام شود که مجوز های مربوط را دریافت کرده ایم و حدود یکهزار متر باقیمانده نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، ۶ نقطه اول از منطقه ملی راه تا موعد مقرر از رودخانه حذف و به تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز وارد می شوند.

 

وی گفت: ۴ خروجی دیگر نیز در بلوار ساحلی از سمت فروشگاه رفاه، خیابان نادری، بانک ملی و پل پنجم نیز از طریق ایستگاه پمپاژ فاضلاب در حوالی پل کابلی که تا دی ماه امسال تکمیل و راه اندازی می شود، حذف خواهند شد، ضمن اینکه حذف ۲ خروجی در کوت عبدالله و ساحلی گاومیش آباد نیز در برنامه کاری امسال هستند.

 

کرمی نژاد با بیان اینکه حذف ۱۲ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون در مقطع شرق اهواز تا پایان امسال انجام می شود، افزود: تا شهریور سال آینده نیز ۱۲ نقطه دیگر در غرب این کلانشهر حذف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان درخصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه شرق اهواز گفت: درحال حاضر مشکلی در این تصفیه خانه وجود ندارد و تا ۱۲ هزار متر مکعب در روز ظرفیت وجود دارد که با اتصال ۶ نقطه فاضلاب به آن، ظرفیت تکمیل می شود.

کرمی نژاد ادامه داد: با رفع مشکل فاینانس خارجی، پیمانکار تصفیه خانه دوم فاضلاب در منطقه چنیبه نیز با سرعت مطلوبی درحال فعالیت است و مانعی وجود ندارد، ضمن اینکه زمین در انتهای منطقه گلدشت برای ساخت و راه اندازی سومین تصفیه خانه نیز خریداری شده و با راه اندازی آن مشکل تصفیه فاضلاب در غرب اهواز نیز رفع خواهد شد.