هماهنگی برای تخصیص زمین و احداث شهرک شماره ۲ گتوند
هماهنگی برای تخصیص زمین و احداث شهرک شماره ۲ گتوند

منظور جانمایی و احداث شهرک صنعتی شماره ۲ گتوند هماهنگی های لازم برای تعیین و تخصیص زمین در مراحل بررسی و امکان نهایی شدن آن بزودی وجود دارد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، مدیر عامل شرکت شهرک های استان دردیدار با فرماندار گتوند با بیان مطلب فوق به مصوبات سفر ریاست محترم جمهور مبنی بر احداث شهرک های جدید اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات مهم، احداث شهرک های صنعتی جدید در سطح استان بوده که گتوند با ظرفیت های ویژه و خوبی که در حوزه ی صنایع غذایی و تبدیلی می تواند داشته باشد از شرایط لازم برای احداث شهرک صنعتی جدیدی برخوردار است.

مهندس مهدی پور در ادامه اظهار داشت: از سالها پیش مصوبه ی ایجاد شهرک جدید صنعتی گتوند اخذ شده، اما تاکنون به دلیل اختصاص نیافتن زمین عملیاتی نشده است، در حالیکه صنعتگران و سرمایه گذاران نیاز مبرمی به شهرک جدید دارند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش زیرساختی هر مشکلی وجود داشته باشد برای رفع آن هیچگونه کوتاهی نخواهد شد تاکید کرد: اگر مکان مناسبی برای احداث شهرک جدید گتوند معرفی شود شرکت شرک های صنعتی خوزستان آمادگی دارد در اسرع وقت نسبت به احداث آن اهتمام ورزد.

وی به توانایی های افزایش تولید کارگاه های فعلی و قابلیت های سرمایه گذاری و راه اندازری کسب و کارهای جدید در شهرهای شوشتر و گتوند اشاره کرد و افزود: یکی از همکاری ها و همیاری که می توان انجام داد برای رشد شاخص های تولید در شهرستان های یاد شده است.

وی در ادامه به لزوم ایجاد خوشه های صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: از بخش های مهمی که می تواند موجب رونق کسب و کارها شود ترغیب تولیدکنندگان برای بسط و توسعه خوشه های صنعتی است.

وی در خاتمه خاطر نشان ساخت: دستگاههای مرتبط با حوزه ی اقتصادی در حال هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری هستند که بزودی انجام خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش فرماندار گتوند نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و مجموعه شرکت شهرک های صنعتی که توجه ویژه ایی برای رفع دغدغه های صنعتگران دارند گفت: تلاش خود را خواهد کرد زمین لازم برای شهرک شماره ی ۲ گتوند فراهم و در اختیار شرکت شهرک ها قرار داده شود.

مهندس اسدی پور در ادامه افزود: این منطقه در حوزه ی کشاورزی بسیار مستعد است و خوشبختانه کشاورزان محصولات باکیفیتی تولید می کنندکه بخش قابل توجه از تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه این منطقه کشاورزی پر رونقی دارد توسعه ی صنایع جانبی کشاورزی می تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی و اشتغال زایی داشته باشد.

وی در خاتمه به ظرفیت های تولید پوشاک اشاره کرد و تاکید نمود: شهرستان گتوند در بخش توسعه ی خوشه پوشاک و البسه می تواند نقش بسیار تاثیر گذاری را ایفا کند.

این گزارش می افزاید: شهرک صنعتی گتوند با طرح توسعه خود در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار احداث شده است.