امام جمعه اهواز: هیاتی برای بررسی میدانی مشکلات خوزستان تشکیل شده است
امام جمعه اهواز: هیاتی برای بررسی میدانی مشکلات خوزستان تشکیل شده است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی بزرگان و هیأت صلح گفت: هیأتی از مسئولان استانی برای بررسی و پیگیری میدانی مشکلات در استان خوزستان تشکیل شده است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد روز یکشنبه در دیدار با هیأت صلح و بزرگان طوایف محمدی و محمد موسایی شهرستان باغملک که بیش از هشت سال با یکدیگر درگیری داشتند، بیان کرد: ریشه همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و قرآنی است.

وی در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، افزود: صلح و سازش بین ۲ طایفه ایجاد شده اما ممکن است برخی به دنبال ایجاد اختلاف باشند به همین دلیل هر ۲ طایفه باید هوشیار باشند و با مواردی که ممکن است در آینده مشکلاتی را بین آنها ایجاد کنند، شناسایی و برطرف نمایند.

در این دیدار جمعی از بزرگان و ریش سفیدان این طوایف از پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در خوزستان در حل اختلاف و ایجاد صلح میان این ۲ طایفه و برقراری آرامش در منطقه قدردانی کردند.

دیدار استاندار خوزستان با ۲ طایفه محمدی و موسایی باغملک

استاندار خوزستان نیز در دیدار با این ۲ طایفه در محل استانداری خوزستان گفت: پس از گذشت سالیان طولانی این ۲ طایفه دوباره در کنار یکدیگر قرار گرفتند و زندگی جدیدی آغاز کردند.

علی اکبر حسینی محراب افزود: طایفه (بهمئی) خدمات فراوانی را به انقلاب اسلامی ارائه کرده‌ و در دفاع مقدس خوش درخشیده‌اند اما بر اثر پیشامدی با یکدیگر درگیر شدند که موجب کشته شدن ٢٠ نفر از اعضای ۲ طایفه در باغملک شد.

وی ادامه داد: کمک‌‎های شورای تأمین شهرستان باغملک، رامهرمز، فراجا، قوه قضائیه، دادستانی و جلساتی که با حضور هیات‌های صلح، روحانیت و سادات برگزار شد، نقش بسزایی در این صلح داشتند و موجب شد تا این ۲ طایفه بار دیگر با صلح و برادری در کنار هم قرار گیرند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: طوایف و جوانانی که سازنده انقلاب هستند باید احساسات خود را کنترل و مشکلات را با کمک بزرگان، عقلانیت و منطق برطرف کنند و از گذشته درس بگیرند.

۲ طایفه محمدی و موسایی بیش از هشت سال با یکدیگر نزاع و درگیری داشتند که به منظور برقراری امنیت در منطقه از محل سکونت خود به مکانی دیگر منتقل شدند.

در دهه ولایت و امامت با وساطت استانداری خوزستان شرایط صلح و سازش این ۲ طایفه برقرار شد.

به گفته دادگستری خوزستان سال گذشته ۹۰ پرونده در استان به صلح و سازش ختم شد.