قطع برق ۳۷ اداره پرمصرف اهواز در روز گذشته
قطع برق ۳۷ اداره پرمصرف اهواز در روز گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از قطع برق ۳۷ اداره به دلیل عدم رعایت دستورالعمل کاهش مصرف در روز گذشته خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان و به نقل از ایسنا عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته به دلیل افزایش دمای هوا و بالا بودن میزان مصرف، ساعت اداری در کلانشهر اهواز یک ساعت کاهش یافت تا شبکه مدیریت شود.

 

وی افزود: در این زمینه براساس دستورالعمل کاهش مصرف برق ادارات، ۲۷۵ پیامک اخطار در تایم اداری و ۲۰۴ اخطار پیامکی بعد از تایم اداری به ادارت کلانشهر اهواز به منظور مدیریت مصرف برق داده شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به عدم توجه برخی از ادارات به این اخطارها، در نهایت روز گذشته برق ۳۷ اداره در کلانشهر اهواز قطع شد.

 

شیاری عنوان کرد: در صورتی که ادارات و دستگاه‌های اجرایی نسبت به دستورالعمل‌های کاهش مصرف بی توجه باشند در ابتدا به آن دستگاه اخطار و هشدارهایی داده می‌شود و در صورت تداوم این مساله نسبت به قطع برق اقدام خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، نهادها و ادارات دولتی موظف هستند در ساعات کاری، کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق و پس از پایان ساعت کار، کاهش ۶۰ درصدی داشته باشند. این بخش‌ها همچنین باید در ساعات اوج بار از مولدهای اضطراری استفاده کنند، زیرا این مولدها یکی از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ادارات مخصوصا در ساعات اوج بار است.