۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خوزستان به فعالان اقتصادی کشور عراق معرفی شد
۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خوزستان به فعالان اقتصادی کشور عراق معرفی شد

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۵۰ طرح و فرصت سرمایه‌گذاری از استان به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کشور عراق به منظور جذب سرمایه گذار ارائه شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، مصطفی دهقان بیان کرد: یک تیم برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان با دستور استاندار به کشور عراق اعزام شدند که در این سفر با فعالان و سرمایه گذاران این کشور دیدار کردند.

وی گفت: این دیدار با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان و دعوت فعالان اقتصادی کشور عراق برای حضور در ۲ رویداد نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی و همایش فرصت‌های سرمایه گذارای خوزستان که قرار است در مهر ماه برگزار شود انجام شد.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: قرار است که یکصد فرصت سرمایه گذاری در قالب برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری به ۱۰ کشور معرفی گردد که در ابتدا به عراق به عنوان کشور همسایه خوزستان ۵۰ طرح ارائه شد.

دهقان بیان کرد: این طرح های سرمایه گذاری قرار است به سفارت کشورهای مختلفی ارائه شوند تا از این طریق، زمینه توسعه سرمایه گذاری های خارجی در استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه این فرصت‌های سرمایه گذاری در تمامی بخش‌ها معرفی شده است افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های شاخصی همچون صنایع، راه، شیلات و کشاورزی خوزستان در این مجموعه معرفی شده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: علاوه بر این ۱۰۶ طرح سرمایه گذاری از منطقه آزاد اروند به فعالان اقتصادی کشور عراق معرفی گردید.

دهقان اظهار کرد: طرف‌های عراقی نیز برای همکاری با شرکت‌های ایرانی و حضور سرمایه گذار در خوزستان اعلام آمادگی کردند.

امکان صادرات کالای تولیدی سرمایه گذاران کشورهای دیگر از خوزستان

دهقان با اشاره به فراهم شدن فعالیت سرمایه گذاران کشورهای مختلف در استان گفت: امکان صادرات کالاهای تولیدی دیگرکشورها از خوزستان را می توان بخشی از این فعالیت ها دانست.

وی گفت: تسهیل تردد و اقامت سرمایه گذار در خوزستان از دیگر مواردی است که تمهیدات آن فراهم شده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: در این سفر با اتحادیه صنایع عراق، اتاق بازرگانی بغداد و اتحادیه فعالان اقتصادی عراق دیدار و گفت و گو شد.

دهقان اظهار کرد: سرمایه گذاران کشور عراق به مشکلات و کمبودهایی که در مسیر صادرات و واردات کالا به استان و ایران وجود دارد اشاره کردند که تمامی این موارد از طریق مدیریت ارشد استان پیگیری خواهند شد.

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری قرار است در مهرماه امسال در خوزستان برگزار خواهد شد که ۱۰ سفیر از کشورهای مختلف به این همایش دعوت می‌شوند.

خوزستان با داشتن مرزهای آبی و زمینی و دارا بودن هفت بندر تجاری و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است