رونمایی بیش از ۳۰۰ دستگاه ون و تاکسی در اهواز
رونمایی بیش از ۳۰۰ دستگاه ون و تاکسی در اهواز

رئیس شورای شهر اهواز گفت: ۳۵۰ دستگاه ون و تاکسی در هفته دولت و دهه فجر امسال رونمایی و به ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شوند.

به گزارش عصر خوزستان، سیاوی محمودی در گفتگو با خبر خوزستان تعداد تاکسی‌های زرد پلاک “ت” فعال در اهواز را بیش از یکهزار و ۹۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از این خودرو‌ها عمر بالای ۱۰ سال دارند و در مسیر فرسودگی هستند

وی افزود: باتوجه به اینکه سازمان تاکسیرانی اهواز به عنوان سازمان نظارت بر امر تاکسیرانی است، در دهه‌های قبل بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی مطرح نشده است و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی و ناوگان تاکسیرانی دارد و در امر اعطای تسهیلات همکاری می‌کند.

محمودی نوسازی ناوگان تاکسیرانی را برنامه شهرداری و شورای شهر اهواز عنوان کرد و ادامه داد: کار‌های مقدماتی برای بهبود وضعیت تاکسی‌ها انجام شده و پس از سال‌ها توانستیم با کمک برخی از نهادها، تعدادی تاکسی جدید خریداری کنیم.

رئیس شورای شهر اهواز می‌گوید: براساس کار‌های انجام شده برای اعطای تسهیلات، معرفی رانندگان به بانک‌های عامل، در هفته دولت و دهه فجر امسال ۳۰۰ دستگاه تاکسی نو و جدید دیگر به ناوگان تاکسیرانی این کلانشهر اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به خرید ۵۰ دستگاه خودروی ون، اضافه کرد: تعدادی از این خودرو‌ها در هفته دولت رونمایی و راه اندازی می‌شوند و تعدادی دیگر نیز در دهه فجر رونمایی و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری گفت: ۱۲۹ دستگاه اتوبوس در اسفندماه سال ۱۴۰۰ خریداری شد، ولی به دلیل محقق نشدن وعده شرکت‌های تولیدکننده، ۴۲ اتوبوس وارد اهواز شد، اما یکی از مطالبه‌های کنونی ما است و در سفر هیئت دولت به خوزستان، این موضوع مورد پیگیری قرار کرفت.

محمودی درخصوص کمبود و نبود سایبان و آبسردکن در ایستگاه‌های اتوبوس می‌گوید: یک ایستگاه در مرکز شهر تجهیز شده و تجهیز ۲ ایستگاه دیگر در دستور کار سازمان تاکسیرانی اهواز است، ضمن اینکه پیگیری‌ها برای ایجاد آبسردکن از سوی این سازمان درحال انجام است