معرفی ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در مناطق آزاد
معرفی ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در مناطق آزاد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به رونمایی از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در سال‌جاری گفت: ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در مناطق آزاد کشور معرفی خواهد شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان های آبادان و خرمشهر در ساختمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: جهش در سرمایه‌گذاری، سهولت در کسب و کار، تولید بسته‌های سرمایه گذاری بر پایه مطالعه و ظرفیت اولیه، تامین زیرساخت و صدور مجوز بی نام برای آنها را از اقدام‌های عملی برای رونق تولید و اشتغال در مناطق آزاد کشور است.

وی از ثبت رکورد جدید در صادرات کالا از مناطق آزاد به خارج از کشور اشاره کرد و بیان داشت: مناطق آزاد کشور با تزار مثبت صادرات به مکانی برای ارز آوری و هم اکنون چرخه سرمایه گذاری در این مناطق فعال شده است.

عبدالملکی افزود: مناطق آزاد کشور به اهرم پیشرفت کشور تبدیل و این عملکرد مثبت باعث همکاری و هماهنگی بیشتر بین مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مختلف با دبیرخانه مناطق آزاد کشور شده است.

اداره کل ارشاد منطقه آزاد اروند منخل نمی‌شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به خبر انحلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت:بر اساس ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مدیران سازمان های منطقه آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شود و همه وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر دراین مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده آنان است.

وی افزود: با استناد به این قانون و با هماهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد رفع مشکل ایجاد شده و برطرف شدن دغذغه هنرمندان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هستیم و امیدوارم به زودی این مشکل برطرف شود.

امید آفرینی و کمک به پیشرفت جامعه هدف خبرنگاران

عبدالملکی ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا و روز خبرنگار گفت: رسالت خبرنگاران در ادبیات اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی‌ امید آفرینی و کمک به پیشرفت جامعه است.

وی افزود: کشور ما پیشرفت‌های شگفت انگیز در حوزه دیپلماسی، اقتصادی، نظامی و علمی دارد که دام رسانه غربی سرپوش گذاشتن بر روی پیشرفت کشور است.

مشاوره رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: رسانه‌های غربی همواره خبرهای منفی و ناامید کننده منتشر می‌کنند در حالی که این امر واقعیت ندارد.

وی نقد را یکی از وظایف رسانه‌ها و باعث ایجاد ارتباط بین نخبگان، مردم و حاکمیت دانست و بیان داشت: اطلاع رسانی رسانه‌ها منعکس کننده همه واقعیت‌ها بر پایه بیان مشکلات و مطالبه‌گری باشد که در نهایت انعکاس این خبرها با ارائه راهکارهای مناسب مایه امید آفرین خواهد شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.