به مناسبت روز خبرنگار انجام شد؛ دیدار شهردار و اعضای شورای شهر اهواز با رئیس صدا و سیما خوزستان
به مناسبت روز خبرنگار انجام شد؛ دیدار شهردار و اعضای شورای شهر اهواز با رئیس صدا و سیما خوزستان

شهردار اهواز به همراه رئیس و اعضای شورای شهر به مناسبت روز خبرنگار با حضور در صدا و سیمای خوزستان با رئیس این سازمان و تعدادی از مدیران و پرسنل سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل شهرداری اهواز: رضا امینی شهردار اهواز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید هشت سال جنگ تاریخ ما را تغذیه می‌کند و باید به یاد داشته باشیم که در آن شرایط مسئولین چگونه به مردم در آن شرایط سخت جنگی خدمات می‌دادند و این باید الگویی باشد برای ما که در این دوره زندگی می‌کنیم.

وی افزود: مدیریت صدا و سیما بسیار خوب بوده که به خط اعتدال همواره نزدیک است و از این بابت خرسندیم.

شهردار اهواز پیشنهاد داد: می‌توان با توجه به تعطیلی پنجشنبه در این روز برنامه‌ای را تدارک دید که مدیران شهرداری و حتی سایر مدیران بر خط حاضر بوده و پاسخگوی مردم باشند.

وی ادامه داد: استویو صدای شهر راه اندازی کردیم و بنا داریم استودیو سیمای شهر نیز با هماهنگی صدا و سیما راه اندازی شود تا این ارتباط که همواره مورد اطمینان مردم است برقرار شود.

امینی تاکید کرد: ما معتقدیم اخبار علاوه بر خوبی‌ها، کاستی‌ها را نیز باید پوشش دهد اما صرفا پوشش اخبار منفی با توجه به حجم تولید اخبار منفی رسانه‌های معاند سبب تزریق ناامیدی در جامعه است.

وی با اشاره به صلاحیت هر سیزده عضو شورا، همراهی اعضای شورا را نقطه مثبتی در پیشبرد طرح‌ها برای مردم دانست.

سیدمحمدعلی پورموسوی در دیدار اعضای شورا و شهردار اهواز با رئیس سازمان صدا و سیما خوزستان به مناسب روز خبرنگار اظهار کرد: در جنگ مجموعه صدا و سیما سهم بزرگی را در خوزستان ایفا کرد؛ اوایل جنگ ناامیدی زیادی مردم را دربرگرفته بود و کشور عراق نیز با فشار رسانه‌ای در جهان سعی بر القا این ناامیدی در جهان و به خصوص در مردم ایران را داشت.

وی افزود: در آن دوره خطیر جنگی صدا و سیمای اهواز، آبادان و صدای دزفول وظیفه سنگینی بر عهده داشتند که با انعکاس اخبار تاثیر خود را گذاشته و با مقابله رسانه‌ای توانستتد ناامیدی به وجود آمده در مردم را تبدیل به امید کند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در آن دوره خطیر جنگی صداسیمای اهواز، آبادان و صدای دزفول کاری کردند که هیچ ژنرالی جنگی قادر به انجام آن نبود.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه استان ادامه داد: در حماسه‌ها موضوعاتی داریم که می‌توانیم با الهام گرفتن از آن کارهای بزرگی را الگو برداری کنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

پورموسوی عنوان کرد: ما باید روز خبرنگار را با نگاهی عمیق‌تر به اتفاقاتی که در خوزستان افتاده بیاد بیاوریم و نسبت به این روز آگاهی داشته باشیم.

دبیقی رئیس سازمان صدا و سیما خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تمام امکانات تجهیزات و ادوات در حصر آبادان، یک طرف و شهید رهبر، شهید رسانه یک طرف دیگر ماجرا بود.

وی اضافه کرد: شهید رهبر با گزارش‌هایی که در ایام بحرانی جنگ تهیه می‌کرد در واقع شهر را زنده نگه داشته بود.

رئیس صدا و سیما خوزستان گفت: صدا و سیما ابزاری است که در صورت قطع شدن در جنگ ایجاد ناامیدی مطلق کرده و حتی زمینه شکست را فراهم می‌کند.

وی افزود: خبرنگاران ما مظلوم هستند؛ در جنگ خبرنگار برای تصویر برداری معمولا حتی بالاتر از تیربار قرار میگرفت که منجر به شهادت بسیاری از خبرنگاران در زمان جنگ شد.

دبیقی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ خمپاره نیست، جنگ، جنگ رسانه است، عنوان کرد: رسانه‌ای که نمونه بارز آن حضرت زینب کبری بود که واقعه کربلا را روایت کرد و اجازه نداد آن فداکاری ها و ایثارها بی ثمر بماند و برای همیشه آن واقعه بزرگ را زنده نگه داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمام اعتبارات یک سال کشور را برای اهواز بگذاریم، نمی‌توان انتظار داشت تا تمام زیرساخت های عقب افتاده  جبران شود؛ با دیدن زحماتی که در این مدت اخیر توسط شهرداری و شورا انجام شد، مجموعه صدا و سیما را برای پوشش این اقدامات به سوی مثبت سوق دادیم چرا که معتقدیم در این دوره جدید اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

همچنین سید ناصر مهداوی دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: گسترش مفاهیم فرهنگی یکی از اولویت‌هایی است که باید در دستور کار رسانه‌ها قرار بگیرد