جهاد دانشگاهی به عنوان یک ظرفیت مضاعف، پشت تصمیمات مدیریتی قرار بگیرد
جهاد دانشگاهی به عنوان یک ظرفیت مضاعف، پشت تصمیمات مدیریتی قرار بگیرد

شهردار اهواز گفت: نوع تلاش در جهاد بسیار متفاوت و خارج از عرف است بنابراین در فضای علمی نیز جهاد دانشگاهی، شرایط و نورم طبیعی تلاش علمی را شامل نمی‌شود و انتظار می‌رود به عنوان یک ظرفیت مضاعف، پشت بسیاری از تصمیمات مدیریتی قرار بگیرد تا موجب بهبود روش‌ها و بهره‌وری بیشتر در کارها شود

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایسنا، رضا امینی گفت: کلیدواژه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری کلید واژه‌های کاربردی هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنیم قطعا خروجی‌های مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: یک وقت حضرت آقا کلمه نفوذ را به کار بردند که می‌توان از منظر مختلف به این کلمه نگاه کرد. حضرت آقا با رویکرد مراقبت از نفوذ دشمن و رخنه بین سطوح اجتماعی این کلید واژه را به کار بردند اما دامنه بسیار وسیعی دارد.

شهردار اهواز گفت: در حال حاضر ایشان بسیار از موضوع‌هایی مانند تبیین یا پیری جمعیت که یک تهدید امنیتی کلان برای کشور است، نام می‌برند و لفظ جهاد پشت هر کلمه‌ای قرار بگیرد بار آن را مضاعف می‌کند.

امینی بیان کرد: نوع تلاش در جهاد بسیار متفاوت و خارج از عرف است بنابراین در فضای علمی نیز جهاد دانشگاهی، شرایط و نورم طبیعی تلاش علمی را شامل نمی‌شود و انتظار می‌رود به عنوان یک ظرفیت مضاعف، پشت بسیاری از تصمیمات مدیریتی قرار بگیرد تا موجب بهبود روش‌ها و بهره‌وری بیشتر در کارها شود.

وی عنوان کرد: علم‌آموزی و نشر آن به خودی خود یک جهاد است و جهاد دانشگاهی یک بار مثبت مضاعف و توفیقی از جانب خداوند است که امیدواریم منشاء خیر و برکات زیادی شود.

شهردار اهواز گفت: با توجه به گستردگی کار شهرداری، این نهاد زمان زیادی برای دادن رنگ و آب علمی به فعالیت‌های خود ندارد مگر اینکه یک قدرت ثانویه مانند جهاد دانشگاهی در کنار آن قرار بگیرد؛ در یکی دو سال اخیر توصیه‌هایی در این زمینه داشتیم اما برنامه مدونی برای استفاده از جامعه نخبگان و مبانی علمی برای بهبود کیفیت کار نداشتیم.

امینی عنوان کرد: اگر در زندگی برای صرف منابع، برنامه مدون نداشته باشیم اولویت‌هایمان هم قطعا نمی‌تواند به ثمر بنشیند مثلا ما در شهرداری منابع محدودی داریم که با برنامه‌ریزی باید آن‌ها را به بهترین شکل صرف نیازهای نامحدودی کنیم که در شهر وجود دارند تا به هدفی که می‌خواهیم برسیم و در اینجا نقش پژوهش و علم موثر خواهد بود.

شهردار اهواز بیان کرد: امیدواریم مسیر باز شود و از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی خوزستان استفاده کنیم.

وی با گرامیداشت یاد شهید صارمی گفت: قداست خبر و جریان‌سازی خبر، موضوع رسانه و خبر را از دیگر حوزه‌ها متفاوت می‌کند زیرا دامنه و محدوده خبر از سایر حوزه‌ها گسترده‌تر است.

امینی بیان کرد: مهمتر از خود خبر، جریان‌سازی خبر است؛ جریان‌سازی خبر نیاز به سلامت نفس دارد و هر کسی قادر نیست نقش اصلی آن را بازی کند.

شهردار اهواز عنوان کرد: با توجه به اینکه انسان‌ها محدود و مقید هستند از نظر فردی حوزه تاثیر زیادی ندارند بنابراین در صورتی که در نقش اجتماعی قرار بگیرند، می‌توانند اثرگذار باشند بنابراین نقش خبرنگاران و چگونگی رساندن امانت از مبدا به مقصد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه سرانه رسانه در خوزستان بسیار بالا است، گفت: با توجه به گستردگی سرانه رسانه، انتظار می‌رود کیفیت کار هم بیشتر شود. زمانی که کیفیت اخبار آن‌ها مخدوش یا ضعیف شود، در نتیجه افرادی که هویتی ندارند و زحمتی نمی‌کشند و تنها می‌خواهند از این قوطی جادویی بیشترین استفاده را کنند، جریان‌سازی مخربی راه می‌اندازند و مردم این نقش را می‌پذیرند.

شهردار افزود: خوشبختانه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا خوش‌نام و قابل اطمینان هستند. زمانی که یک خبر از رسانه معتبری منتشر می‌شود، به یک منبع مهم استناد خواهد شد و در نتیجه برای مردم و مسئولان بیشتر قابل پذیرش خواهد بود. این موضوع برای فعالان در مجموعه‌های ایسنا و ایکنا جای خوشوقتی دارد اما به تبع آن تکالیف سنگین‌تری به عهده دارند که امیدواریم در انجام این وظایف نیز خداوند کمک کند.

وی با اشاره به تبعات انتشار اخبار منفی بیان کرد: امروزه رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار دارند امید و نشاط به مردم القا شود و کشور هم به این موضوع نیاز دارد زیرا دشمن نمی‌تواند ایران قدرتمند را ببیند و برای رسیدن به قله‌های موفقیت و قدرت، نیازمند تزریق روحیه نشاط به جامعه هستیم.

در ادامه دکتر حسن محمدی‌مجد رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با تبریک سالروز جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار گفت: جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنای خوزستان آمادگی دارد، در موضوعات مختلف از جمله استفاده از ظرفیت‌های علمی این سازمان و همچنین نشان دادن فعالیت‌های حوزه شهری که منجر به امیدآفرینی می‌شود، همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: قطعا باید کارهای اثربخش اطلاع‌رسانی شوند تا موجب خروجی‌های خوب مانند زنده شدن کارون و نجات کودکان از فاضلاب شود.