تداوم ثبت‌نام متقاضیان انتخابات مجلس دوازدهم در خوزستان/ بانوان مشارکت بیشتری داشته باشند
تداوم ثبت‌نام متقاضیان انتخابات مجلس دوازدهم در خوزستان/ بانوان مشارکت بیشتری داشته باشند

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: از ۱۶ تا ۱۹ مرداد؛ یک هزار و ۱۷۸ نفر متقاضی، پیش ثبت نام خود برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را انجام داده‌اند که از این تعداد ۱۰۵ نفر آن‌ها بانوان هستند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، عبدالله افرازه شهاوند با اشاره به تداوم ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در طول چهار روز گذشته یک هزار و ۱۷۸ نفر از ۱۴ حوزه انتخابیه استان خوزستان برای مشارکت در رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد به مدت یک هفته در پنجره واحد خدمات وزارت کشور آغاز و این مهلت قابل تمدید نیست ادامه‌داد: تاکنون بیشترین پیش ثبت نام داوطلبان از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی با ۲۸۵ نفر بوده است.

شهاوند یادآورشد: حوزه انتخابیه دشت آزادگان با ۲۲ نفر، تاکنون کمترین تعداد ثبت نام کنندگان استان خوزستان را داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اضافه‌کرد: از بین یک هزار و ۱۷۸ نفر داوطلب در مرحله پیش ثبت نام، ۱۰۵ نفر را بانوان استان و یک هزار و ۷۳ نفر دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند. انتظار می رود، بانوان در این مرحله مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به میانگین سنی ثبت نام کنندگان ۱۴ حوزه انتخابیه استان خوزستان گفت: تاکنون سن، ۶۰ درصد داوطلبان مرحله پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان بین ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است.

شهاوند اضافه کرد: همچنین مدرک تحصیلی ۷۵ درصد از ثبت نام کنندگان؛ فوق لیسانس، ۱۰ درصد دکترا و مابقی دارای تحصیلات حوزوی، معادل و یا سایر موارد است.

نخبگان توانمند و احزاب مجوزدار مشارکت کنند

رییس ستاد انتخابات استان خوزستان همچنین با تاکید بر اینکه زمینه برای حضور اقشار مختلف به ویژه بانوان برای مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای فراهم است گفت: درخواست داریم که نخبگان و همچنین احزاب دارای پایگاه رای در جامعه، برای حضور در رقابت های انتخاباتی، اقدام به ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: احزاب نیروهای واجد صلاحیت خود را معرفی و تشویق کنند تا این دوره از انتخابات نیز با مشارکت بالایی همراه باشد.

شهاوند بیان داشت: چهره‌های تاثیرگذار، دارای برنامه و توانمند می‌توانند با ثبت‌نام در این مرحله، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۳ هزار نفر کار نظارت بر انتخابات اسفندماه را برعهده دارند. تعداد نمایندگان استان در مجلس همان ۱۸ نفر در ۱۴ حوزه انتخابیه است. همچنین بر اساس آخرین تقسیماتی که ابلاغ شده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳۰ شهرستان و ۴۱ بخش استان برگزار می‌شود. یازدهمین دوره انتخابات مجلس در خوزستان در سه هزار و ۱۴۳ شعبه اخذ رای برگزار شد.