نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوم لیگ ‌برتر فوتبال
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوم لیگ ‌برتر فوتبال

نمایندگان فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته دوم مسابقات به مصاف حریفان خود می‌روند تا با پیروزی در این دیدارها جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌ فولاد خوزستان در خانه، و تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند و در تلاشند تا با کسب نتایج ایده‌‍ آل، هواداران خود را راضی نگه دارند.

در هفته نخست این پیکارها تیم فولاد در مصاف با گل‌گهر شکست سنگینی متحمل شد که برای هواداران این تیم غیر باور بود همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی حساس آن هم در خانه نتوانست نتیجه خوبی در مقابل تیم پرمهره استقلال کسب کند. تیم استقلال خوزستان در حالی که می توانست برابر شمس آذر به برتری برسد برابر این تیم متوقف شد و ۲ امتیاز حساس این بازی را از دست داد.

تیم فولاد فصل پیش رتبه هفتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران را کسب کرد که عملکرد بسیار ضعیفی به شمار می رفت همچنین تیم نفت آبادان با وجود امکانات محدودی که داشت عنوان چهاردهم لیگ را به خود اختصاص داد. تیم استقلال خوزستان نیز با قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول رده بندی لیگ یک جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد.

فولاد خوزستان – نفت آبادان

تیم فولاد در هفته نخست مسابقات در مصاف با گل‌گهر بازی نه چندان مطلوبی را ارائه داد و در عین ناباوری با شکست سنگینی مواجه شد اگرچه شاگردان منصوریان یک ماه پیش از شروع مسابقات تمرین‌ها را آغاز کردند و همین موضوع نقطه قوت تیم فولاد به شمار می‌رود. در سوی مقابل نفتی‌های آبادان نیز در مصاف با استقلال با شکست سنگینی مواجه شدند.

عبدالله ویسی بازیکن پیشین فولاد خوزستان در این فصل هدایت نفت آبادان را بر عهده گرفت و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان نه چندان سرشناسی را به خدمت گرفت و احتمال سقوط آنها به لیگ پایین تر وجود دارد.

تیم فولاد نیز در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی نداشت و به گواه کارشناسان، این تیم شانسی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ و یا کسب سهمیه آسیایی ندارد چیزی که موجب نارضایتی هواداران متعصب فولادی خواهد شد.

سرخپوشان اهوازی در این فصل از رقابت ها شاکله اصلی تیمشان را از دست دادند و این موضوع کار را برای منصوریان سخت‌تر خواهد کرد اگرچه فولادی ها چندین مهره خوب جذب کردند. تیم فولاد در این فصل بازیکنانی همچون جفرسون باهیا، شاهین توکلی، علی شجاعی، گادوین منشا، لوکاس کاندیدو، محمد عباس زاده، محمد علی نژاد و موسی کولیبالی را جذب کرد.

تمایل منصوریان به استفاده از بازیکنان جوان، میل به جوانگرایی را در تیم فولاد نشان می‌دهد، چیزی که باعث قهرمانی سرخپوشان اهوازی در ۲ دوره لیگ برتر شد. هواداران فولاد که نسبت به منصوریان و کادر فنی تیم اطمینان ندارند در این فصل شانسی برای قهرمانی فولاد نمی بینند.

نبرد منصوریان و ویسی ۲ بازیکن سابق تیم ملی در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان، جایگاه نمایندگان استان در پایان فصل را چندان خوب تصور نمی کنند.

تیم نفت آبادان که فصل گذشته را با تاوارس آغاز کرد نتایج ضعیفی کسب کرد که مورد رضایت فوتبال دوستان آبادانی نبود. هفته های پایانی لیگ سال گذشته برای صنعت نفت آبادان بسیار سرنوشت ساز بود و احتمال سقوط این تیم به لیگ پایین‌تر بود اما بازیکنان نفتی با درخشش در بازی‌های آخر، بهترین اتفاق را برای فوتبال آبادان و هوادارانشان رقم زدند

نقطه ضعف تیم‌های فولاد و نفت آبادان خط دفاعشان است که در بازی اول هر یک از ۲ تیم سه گل دریافت کردند. هر ۲ تیم از جوانان بسیار زیادی بهره می برند و به نوعی هم‌تراز یکدیگر هستند.

با وجود ابقای هیات مدیره فصل قبل باشگاه نفت آبادان اما هنوز مشکلات مالی این تیم پابرجاست و همین امر موجب شده تا آنها در جذب بازیکن مطرح و سرشناس عملکرد ضعیفی داشته باشند.

تیم های نفت آبادان و فولاد هر ۲ بدون امتیاز در مکان های چهاردهم و پانزدهم جدول رده بندی جای گرفته اند و در صورت پیروزی در این بازی می توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

آلومینیوم اراک – استقلال خوزستان

آبی‌های خوزستان در نخستین گام پذیرای شمس آذر در اهواز بودند و در حالی که برخی از بازیکنان جدیدشان را در اختیار نداشتند، برابر شمس آذر متوقف شدند تا شروع خوبی در لیگ بیستم نداشته باشند.

سیدسیروس پورموسوی سرمربی سابق تیم ملی جوانان در این فصل هدایت استقلال خوزستان را برعهده گرفت و در ادامه بازیکنانی همچون محمد طیبی، فرزین گروسیان، احمد عبداله زاده، آرش مهری بابادی، امیرحسین جلالی وند، امیرمحمد محکم کار، حسن شوشتری، حسین ساکی، رحیم زهیوی، رضا دهقانی، سعید محمدی‌فرد، شهرام سالاری، عقیل کعبی، علیرضا خوشکفا، علیرضا کاظمی، محمد سلطانی و محمود مطلق‌زاده را به خدمت گرفت.

استقلال خوزستان در بازی نخست فوتبال چندان دلچسبی ارائه نداد و این موضوع باعث نگرانی هواداران شده است اما در سوی مقابل تیم آلومینیوم اراک بازی خوبی مقابل پرسپولیس آن هم در تهران انجام داد و حتی می‌توانست یک امتیاز از این بازی کسب کند.

پورموسوی با کوله باری از تجربه به لیگ برتر برگشته و عملکرد او و شاگردانش در بازی های تدارکاتی و هفته نخست مسابقات گویای این مطلب است که آنها می خواهند عملکرد خوب فصل قبل در لیگ یک را این بار در لیگ برتر تکرار کنند.

در سوی مقابل تیم آلومینیوم اراک که در بازی نخست خود نتوانستند امتیازی کسب کنند در این دیدار با قوای هرچه تمام‌تر به میدان آمده تا بتوانند سه امتیاز بازی را به خود اختصاص دهند.

با توجه به برکناری کیوان بابادی از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال خوزستان اما هنوز خبری در خصوص مدیرعامل جدید این باشگاه اعلام نشده است در حالی که هواداران استقلال خوزستان امیدوارند به زودی وضعیت تیمشان به سر و سامان برسد.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوم مسابقات به شرح ذیل است:

سه شنبه ۲۴ مردادماه:

آلومینیوم اراک – استقلال خوزستان (ورزشگاه اراک ساعت ۲۰:۰۰)

چهارشنبه ۲۵ مردادماه:

فولاد – نفت آبادان (ورزشگاه شهدای فولاد ساعت ۲۱:۳۰)