رکورد تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی
رکورد تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی :تولید شکر در سال بهره‌برداری جدید با بیش از ۱۱۰ هزار تُن، رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند .

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صداوسیما استان خوزستان، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره)گفت : با توجه به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، این شرکت در سال بهره‌برداری جدید رکورد تولید شکر را از آنِ خود می‌کند.

محمدرضا عصاره‌نژاد افزود: که این شرکت در سه سال گذشته با وجود بحران‌هایی نظیر خشکسالی، رکورددار تولید شکر بیش از «ظرفیت اسمی» بوده است.

وی پیشرفت‌های این واحد نیشکری را ثمره اعتماد به نیرو‌های جوان و بومی دانست و اظهار داشت:در سایه همّت و خلاقیّت این جوانان، طرح‌های مختلفی در حوزه صنایع پایین‌دستی در دست اجراست که تکمیل کننده زنجیره اقتصادی تولید است.

نیشکر در مسیر عمران و آبادانی منطقه

عصاره‌نژاد این شرکت را شرکتی پیشگام در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۹۰ میلیارد ریال در حوزه عمران و آبادانی منطقه هزینه شده است.

وی استخدام جوانان بومی را اولویت این واحد نیشکری عنوان کرد و ایجاد صنایع پایین‌دستی نیشکر از جمله کارخانه‌های تولید «اسانس» اکالیپتوس و «کود فسفاته» را گامی در این راستا برشمرد.

بر اساس این گزارش، هر کدام از این کارخانه‌ها در تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده صنعت نیشکر ایجاد شده و با راه‌اندازی آن‌ها، گامی مهم در حوزه اشتغال و تولید محصولات جدید برداشته می‌شود