برای اولین بار در کشور بوشینگ‌های RIP و RIS ویژه شبکه برق خوزستان ساخته می‌شود
برای اولین بار در کشور بوشینگ‌های RIP و RIS ویژه شبکه برق خوزستان ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به پیشنهاد و حمایت این شرکت برای اولین بار در کشور بوشینگ‌های RIP و RIS در شرکت نیرو ترانس ساخته خواهد شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: بوشینگ‌ها به عنوان یکی از تجهیزات مهم شبکه انتقال و فوق توزیع، وظیفه عبور هادی‌های فشار قوی حامل جریان از یک بدنه زمین شده مانند ترانسفورماتور را به عهده دارند.
وی افزود: تکنولوژی تولید بوشینگ های RIP و RIS عملا در انحصار چند کشور معدود در دنیا بوده و با توجه به بازارهای وسیع و تقریباً انحصاری این کشورها از یک سو و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشورمان از سوی دیگر، انتقال تکنولوژی از برندهای معتبر جهان به شرکت‌های داخلی را عملاً غیر ممکن و فاقد توجیه اقتصادی کرده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از طرفی تحقیق و توسعه در زمینه تدوین تکنولوژی بوشینگ های RIP و RISو نیاز شبکه به بروز شدن تجهیزات با توجه به اشکالات بوجود آمده در بوشینگ‌های موجود و به منظور افزایش پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع، امری لازم و ضروری بوده است.
دشت‌بزرگ بیان کرد: لذا در همین راستا، به پیشنهاد و حمایت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بنا است تولید بار اول بوشینگ های RIP و RIS تا ۱۷۰ کیلوولت جهت ترانسفورماتورهای انتقال و فوق توزیع در شرکت نیرو ترانس ساخته شود و مقدمات عقد قرارداد در دست اقدام است.