امام جمعه اهواز: دشمنان نظام اسلامی نقاط قوت ایران را پنهان می‌کنند
امام جمعه اهواز: دشمنان نظام اسلامی نقاط قوت ایران را پنهان می‌کنند

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تاکید بر دستاوردهای قابل توجه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن تلاش می‌کند در حوزه‌های مختلف، این دستاوردها و نقاط قوت را پنهان کرده و به برجسته سازی برخی چالش های موجود بپردازد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد: در مراسم اربعین حسینی، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از بچه خردسال تا پیرمرد و میانسال با عشق و محبت پذیرای زائران بودند و امیدوارم این رفتار به عنوان یک الگو در همه مردم ایجاد شود.

وی افزود: در پیچ حساس تاریخی، بارسنگینی بر دوش صالحان قرار دارد که باید آن را به مقصد برسانند.

حجت الاسلام موسوی فرد با تاکید بر برجسته‌کردن زیبایی‌های اربعین حسینی ادامه داد: دشمن توانایی مقابله با این مراسم با شکوه را ندارد در نتیجه قصد دارد نقاط قوت را ضعیف جلوه کرده و نقاط ضعف را برجسته کند.

امام جمعه اهواز در خصوص دستاوردهای اربعین حسینی گفت: زائران باید بعد از تجربه کردن این سفر، اخلاق و رفتار سیدالشهدا (ع) را سرلوحه زندگی شخصی خود قرارداده و در مواردی از جمله رعایت حجاب نیز تحول ایجاد شود چون عاشورایی‌ها و اربعینی‌ها بی‌تفاوت نیستند.

خطیب جمعه اهواز تاکید کرد: عاشقان حسینی پس از بازگشت از سفر اربعین، باید به رفتار قبل و بعد خود توجه داشته باشند و خودشان را محک بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با با گرامیداشت ۱۷ شهریور ماه روز جهانی سواد آموزی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، آمار افراد باسواد بعد از انقلاب است به ویژه درصد متخصصان در بین بانوان دانشگاهی و ورودی دانشجویان دختر در دانشگاهها و حوزه علمیه قابل توجه است