رونق اقتصادی روستاهای خوزستان مهمترین اقدام برای جلوگیری از مهاجرت
رونق اقتصادی روستاهای خوزستان مهمترین اقدام برای جلوگیری از مهاجرت

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: توسعه و رونق اقتصاد روستایی در خوزستان مهمترین اقدام برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا ،سید احمد موالی زاده روز جمعه در دومین آیین شکرانه خرما در بخش اسماعیلیه اهواز بیان کرد: یکی از مشکلات در مناطق روستایی بیکاری است و یکی از ابزارهای مهم جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ایجاد بستر اشتغال و رونق اقتصادی است.

وی گفت: برنامه داریم که از ظرفیت تعاون روستایی شهرستان اهواز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق اقتصاد روستایی استفاده کنیم و این اقدام تبدیل به یک الگو در استان تبدیل شود.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: تعاون روستایی تنها وظیفه خرید گندم را ندارد و باید برای رونق مناطق روستایی نیز ورود کند.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: ظرفیت بومگردی ، گردشگری و صنایع دستی در مناطق مختلف اهواز وجود دارد اما این ظرفیت‌ها بالقوه هستند و باید تبدیل به بالفعل شوند.

رونق اقتصادی روستاهای خوزستان مهمترین اقدام برای جلوگیری از مهاجرت

موالی زاده ادامه داد: برنامه ریزی شده در بخش اسماعیلیه اهواز به عنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری به صورت پایلوت کار شود وزیرساخت‌های لازم فراهم گردد،

وی گفت: برگزاری آیین‌های شکرانه یک سنت دیرینه است که مردم به دلیل وفور نعمت و برداشت محصولات کشاورزی این آیین را برگزار می‌کنند و برای گسترش این آیین به عنوان یک ظرفیت گردشگری نیاز به تبلیغ و معرفی منطقه است.