استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای حل مشکلات خوزستان/ برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان عراقی
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای حل مشکلات خوزستان/ برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان عراقی

رئیس جهاددانشگاهی در سفر به خوزستان و دیدار با جهادگران این استان بر استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در حل مشکلات این استان تاکید کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایسنا حسن مسلمی‌نائینی در سفر به خوزستان در نشست صمیمانه با جهادگران این استان که امروز (شنبه ۱۸ شهریورماه) در محل موسسه آموزش عالی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: واحد خوزستان یکی از واحدهای ممتاز و خوب است و خدمات زیادی در حوزه‌های مختلف و مخصوصا پزشکی ارایه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مردم خوزستان هشت سال مقاومت کردند، اما متاسفانه هنوز مشکلات آن‌ها متعدد است؛ امیدواریم بتوانیم این مشکلات را به مسئولان مربوطه انتقال دهیم و حل کنیم.

دکتر مسلمی‌نائینی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ارکان هر نهاد، سرمایه انسانی است و مدیران باید این سرمایه را قدر بدانند، ادامه داد: ۷۵ درصد بودجه جهاددانشگاهی توسط سرمایه انسانی این نهاد تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در دیداری که با رئیس جمهور داشتم ایشان به این مساله اشاره کرد که جهاد دانشگاهی پس از ۴۳ سال، اکنون به سن بلوغ رسیده است و باید بتواند نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد، گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری دارد و مقام معظم رهبری نیز در بُرهه‌های مختلف از جهاد دانشگاهی تقدیر نموده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی در خصوص تجمیع مراکز علمی کاربردی و اجرای طرح آمایش سرزمینی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم در حال انجام آمایش سرزمینی است و بنا بر آن، تعداد موسسات آموزش عالی را کاهش می‌دهد؛ این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که جهاددانشگاهی نیز مذاکراتی برای ساماندهی مراکز آموزش عالی این نهاد انجام داده است.

وی افزود: در جلسه‌ای با جمعی از مدیران موسسات آموزش عالی به این نتیحه رسیدیم که پیش از اقدام وزارت علوم، شورایی در این خصوص تشکیل دهیم تا خودمان زودتر کار ساماندهی را آغاز کنیم.

دکتر مسلمی‌نائینی همچنین با اشاره به درخواست برای بین‌المللی‌سازی موسسه آموزش عالی خوزستان گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم و موسسات را برای جذب دانشجویان عراقی تقویت کنیم