روایت متفاوت از آنچه که ۸ مهر اتفاق افتاد+افشای دست های پشت پرده
روایت متفاوت از آنچه که ۸ مهر اتفاق افتاد+افشای دست های پشت پرده

روزنامه جام جم در گزارشی مدعی شده است که در پشت پرده جریاناتی که رسانه های خارجی آن را منتشر می کنند، خانواده ای به نام نقشبندی، حضور دارد.

به گزارش عصر خوزستان؛ روزنامه جام جم در گزارشی مدعی شده است که در پشت پرده جریانات داخل ایران که رسانه های خارجی آن را منتشر می کنند، خانواده ای به نام نقشبندی، حضور دارد.

این روزنامه با ادبیات تند علیه این خانواده نوشته: دشمنانی که در جریان شکست جنگ هیبریدی که از پاییز سال‌گذشته به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی آغاز کرده بودند این‌بار وقتی دیدند که با فروکش کردن غبار فتنه همچون گذشته امکان و قدرت صحنه‌گردانی اغتشاشات و آشوب‌دهای خیابانی را ندارند، تصمیم گرفتند در بازه زمانی هشتم مهرماه چندین مولوی، پاسدار، قاضی و… را در کشور ترور کنند و با مقصر جلوه دادن طرفین به اختلافات قومی و مذهبی دامن بزنند تا شاید از این نمد خونین، کلاهی برای خودشان بدوزند.اتفاقی که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان‌(عج) خنثی شد و همان‌طور که وزیر اطلاعات هم تاکید کرده، لازم است تا علمای شیعه، اهل سنت و مسئولان در این‌باره هوشیارتر باشند، چراکه دشمنان به‌ دنبال ناامن کردن مرزهای شرقی کشور هستند. به‌ویژه که همین چند وقت پیش هم آشکار شد گروهک داعش تحت ‌حمایت صهیونیست‌ها و دیگر کشورهای حامی تروریست قصد ۳۰ انفجار همزمان در تهران را با هدف شکستن اقتدار امنیتی و ارائه‌ تصویری بی‌ثبات از کشور، ایجاد یأس و هراس در جامعه و تحریک به بلوا و اعتراض، آن هم دقیقا در مقطع سالگرد اغتشاشات سال ‌گذشته برنامه‌ریزی کرده بود که ختثی شد. در این میان یکی از موضوعاتی که بسیار پررنگ شده است موضوع فساد اقتصادی مولوی فتحی‌ محمد نقشبندی و اقدامات تروریستی فرزند اوست. مسأله‌ای که شاید اگر به‌ درستی حقیقت آن تبیین نشود بهانه‌ای باشد برای تهییج افکار عمومی.

ماجرا از چه قرار است؟

پس از این‌که مولوی فتحی‌ محمد نقشبندی امام جمعه اهل‌سنت راسک، طی ماه‌های گذشته مواضع تحریک‌کننده و همسو با مخالفان امنیت و آرامش کشور داشت، از او دعوت شد تا با حضور در جلسه‌ای که در زاهدان برگزار شد به بررسی ادعاهای او رسیدگی شود، در نهایت به دلیل این‌که اظهارات ایشان کذب بود و باتوجه به این‌که نامبرده در زمره ائمه جمعه قرار‌داشتند با نگاه ارشادی موارد لازم به ایشان توضیح داده و از ایشان خواسته شد به‌جای ایجاد التهاب و ناآرامی در جامعه، در راستای وحدت حرکت کنند که متاسفانه مولوی نقشبندی به‌دلایلی که بخشی از آن در ادامه این گزارش آمده است تلاش کرد برمواضع اشتباه خود پافشاری کند. تلاشی که منجر شد ایشان به‌ دلیل تشویش اذهان عمومی از طریق سخنرانی‌های کذب، تهمت و افترا به نظام جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه امنیت ملی و تصرف غیر‌قانونی اراضی ملی بازداشت و برای وی پرونده قضایی تشکیل شود. دلایلی که شاید به‌ دلیل پروپاگاندای رسانه‌ای بخشی از آن مغفول ماند و کسی با دقت به بحث فساد اقتصادی و منشأ این پول‌ های آلوده نگاه نکرد.

 نقشبندی پدر کیست؟

ازحق مشروع و مدنی مردم سخن می‌گوید. در تلاش است این‌طور بگوید که آزادی بیان در ایران وجود ندارد، معتقد است که درراستای وحدت صحبت می‌کند اما در حقیقت هرچه می‌گوید خوراکی برای رسانه‌های معاند و تروریستی همچون اینترنشنال است.  اظهاراتی که فرای این‌که مانعی برای رشد و توسعه استان شده، بلکه باعث خسارت جانی و مالی زیادی به مردم این خطه، وارد کرده است.

نقشبندی پسر

با نگاهی به صحبت‌های پدر و پسر مشخص می‌شود که آتش آشوب ‌های جمعه‌ های سیستان ‌وبلوچستان چطور و از کجا تامین می‌شد. اظهاراتی نظیر این ‌که ما حقوق‌مان را در کف خیابان‌ ها می‌گیریم. نقشبندی پسر همزمان با احضار به دادگاه از کشور فرار کرد و پدرش در این باره مدعی شد که ماموران امنیتی فرزند او را ربوده‌اند. اظهاراتی که با مصاحبه فرزند او یعنی عبدالغفار در یکی از کشورهای منطقه علیه جمهوری اسلامی خیلی زود بر ملا شد و پرده از فتنه این پدر و پسر برداشت.  در نهایت پدر که همزمان در تلاش بود تا جورچین اسپانسرهای خود را تکمیل کند از سوی دستگاه قضایی بازداشت می‌شود. او با بیان دروغ‌ های جدید مثل افشاگری، قصد داشت دوباره احساسات عمومی را تحریک و جریحه‌دار کند که در اینجا لازم است برخی حقایق درباره این خانواده مجددا مرور شود.اگر کمی به گذشته برگردیم و مثلا اعترافات گل‌ محمد بلیدهی از عوامل ترور مولوی شهید جنگی زهی را مرور کنیم می‌بینیم که کسی که دم از وحدت می‌زند در سال ۹۰ چه فتنه‌ای را در کشور رقم زد.ملک‌ محمد آبادیان، یکی از طراحان و عوامل دخیل در جریان ترور منادی وحدت سیستان ‌و‌بلوچستان در این‌باره می‌گوید مولوی فتحی‌ محمد نقشبندی طوری چرب و نرم و شیرین صحبت می‌کرد که ما اظهارات او را به‌ عنوان فتوا در نظر می‌ گرفتیم.

فتوا از پدر تیم ترور از پسر 

پدر فتوا می‌دهد و پسر تیم ترور را آماده می‌کند. عبدالغفار نقشبندی در اعترافات خود گفته بود که چون شهید مولوی جنگی زهی در راستای وحدت قدم بر می‌داشت ما او را ترور کردیم.  جنگی زهی جزو مولویانی بود که اعتقاد داشت دشمن به‌ دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه دو دستگی بین آحاد مردم است که با رهبری، رهبر هوشیار و بیدار ایران، دشمن نتوانسته به خواسته خود برسد. این شهید منادی وحدت همچنین در دادگاهی که مربوط به عبدالمالک ریگی بود این پرسش بنیادین را مطرح کرد که چرا شما فتوای علمای پاکستان، هند، جهان اسلام و… که علیه اسرائیل است را هیچ‌ وقت اجرا نکردید و به‌جای این‌ که علیه اسرائیل قیام کنید؛ از اسرائیل برای نابودی و حملات انتحاری و ایجاد ناامنی برای مردم مسلمان ایران کمک گرفتید.

ماموریت امروز پسر

عبدالغفار که در حال حاضر با فرار به یکی از کشورهای منطقه، خود را پشت مردم پنهان کرده درصدد است با تقویت گروهک تجزیه‌ طلبی که با حمایت برخی کشورهای تروریست ‌پرور راه‌اندازی کرده، ضمن اجرای آرزوی سران رژیم صهیونیستی مبنی بر تجزیه ایران اقدامات تروریستی خود را علیه علما و نخبگان اهل سنت در سیستان ‌و‌بلوچستان اجرایی کند؛ نقشه‌ هایی که این‌بار هم از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) آشکار و خنثی شد.

فساد مالی پدر

فتحی‌ محمد نقشبندی و پسرش در نهایت با رأفت اسلامی و رضایت خانواده این شهید عرصه وحدت پس از تحمل بخشی از دوران حبس، آزاد می‌شوند اما این تنها اقدام خلاف آنها نبوده است. در جریان اعترافات پسر مشخص شد که پدر سفرهای مکرری به کشورهای خارجی و ملاقات ‌های هدفمند و برای دریافت نقشه و حق ماموریت داشته است. مبالغ هنگفتی که خروجی آن را، در منزل مجلل و زمین‌ های فتحی‌ محمد نقشبندی به‌ خوبی مشهود است. عبدالغفار در بخشی از اعترافات خود می‌گوید پدرش در سال۹۰ و در جریان سفری که به یکی از کشورهای منطقه داشته، مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از وهابیون دریافت کرده است. ۳۰هکتار زمین‌خواری در شهرستان راسک، تعرض به منابع طبیعی، قاچاق سوخت و ساخت ‌و‌سازهای غیر‌مجاز از دیگر مواردی است که در پرونده وی مطرح و مورد رسیدگی است.

  • منبع خبر : جام جم