مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات عوارض آلایندگی خوزستان پرداخت شد
مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات عوارض آلایندگی خوزستان پرداخت شد

استاندار خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات خوزستان از محل عوارض آلایندگی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تخصیص یافت و به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان؛ علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان روز سه‌شنبه ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات خوزستان از محل عوارض آلایندگی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تخصیص یافت و به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

وی افزود: این مبلغ مربوط به سنوات گذشته است که تا قبل از دولت سیزدهم اقدام خاصی جهت پرداخت آن صورت نگرفت اما خوشبختانه پس از پیگیری‌های صورت گرفته و در نتیجه توجه ویژه رییس‌جمهور محترم و هیئت دولت به ویژه وزارتخانه‌های اقتصاد و نفت به خوزستان این مبلغ به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

حسینی محراب تصریح کرد: پیش از این و طی دو سال فعالیت دولت مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته بود که با واریزی اخیر مجموعا ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در قالب اعتبارات عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته است و تخصیص این ارقام قابل ملاحظه که در نوع خود بی سابقه بوده نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به خوزستان است.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه روستایی و عشایری و هزار و ۱۰۰ پروژه در حوزه شهری از محل اعتبارات عوارض آلایندگی در استان اجرا شده است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: طبق روال گذشته این مبلغ نیز در حوزه های زیرساختی، عمرانی، شهری و … و بر اساس تعداد جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع خواهد شد.

حسینی محراب عنوان کرد: با اجرای پروژه هایی که از محل اعتبارات عوارض آلایندگی اجرا شده و در آینده هم اجرا می‌شود چهره استان از لحاظ آسفالت، جدول کشی، پیاده‌روسازی و…در روستاها و بخشها تغییر اساسی خواهد کرد و همچنین بخش اشتغال بیش از پیش فعال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: با توجه به نگاه حمایتی دولت مردمی به استان و اختصاص این مبلغ امیدواریم شاهد بهبود شرایط زیرساختی و عمرانی استان و کاهش محرومیت ها باشیم.