مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها تمدید شد/ هنرمندان همچنان آثار ارسال کنند
مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها تمدید شد/ هنرمندان همچنان آثار ارسال کنند

بنا بر اعلام دبیرخانه و درخواست هنرمندان مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها تا ٣٠ مهرماه تمدید شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی دومین سوگواره پایتخت موکب‌ها، بنا بر اعلام دبیرخانه و درخواست هنرمندان مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها تا ٣٠ مهرماه تمدید شد.

علاقمندان برای شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را تا ٣٠ماه مهر برای دبیرخانه به نشانی mokebha.ir ارسال کنند.

به گفته حمیدرضا بهوندی، دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در خوزستان تا این لحظه ۴۶٠ شرکت کننده داخلی ١٢۵٨ اثر را به این سوگواره ارسال کردند.

گفتنی است این سوگواره بخش بین المللی ندارد اما اشتیاق وصف ناپذیر هنرمندان بین المللی سبب شد تا دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها تا این لحظه پذیرای آثار ۶١ هنرمند عراقی و لبنانی با ثبت ۴٧١ اثر باشد.

پیش از این فراخوان دومین سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها» در چهار بخش عکس، پوستر، مستند و نماهنگ منتشر شد.

محورهای اعلام شده عبارتند از: شهدای مدافع حرم، گشاینده مسیر زیارت اربعین؛ خوزستان، میعادگاه زائران اربعین و پایتخت موکب ها؛ خوزستان از دفاع مقدس تا زیارت مقدس؛ طلوع تمدن نوین اسلامی در بستر زیارت اربعین؛ موکب‌های خانگی، میزبانی از زائران اربعین در منزل؛ زنان، نقش آفرینان بزرگ مواکب؛ اربعین و ترویج فرهنگ «جان من جان تو، مال من مال تو»؛ آیین، رسوم و نحوه پذیرایی اقوام از زائران اربعین؛ جلوه‌های تربیتی اربعین در تجربه زیارتی کودکان؛ اربعین، از نظرگاه خادمین موکب‌ها و ایران و عراق دو ملت متصل به یکدیگر.

گفتنی است، هنرمندان می توانند با مراجعه به سایت http://mokebha.ir اطلاعات بیشتری از جزییات و آیین نامه شرکت در این سوگواره کسب کنند.