سالن کنفرانس شهدای مدافع حرم خوزستان افتتاح شد
سالن کنفرانس شهدای مدافع حرم خوزستان افتتاح شد

همزمان با دوازدهمین جلسه کمیته راهبری گروه فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲، سالن کنفرانس ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان به نام شهدای مدافع حرم خوزستان مزین و با حضور مدیرعامل و اعضای کمیته افتتاح شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، دوازدهمین جلسه کمیته راهبری با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، قائم‌مقامان و مشاوران مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان روز دوشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس شهدای مدافع خوزستان برگزار شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان، نام شهدای مدافع حرم خوزستان را برای سالن کنفرانس بهترین نام دانست.
وی ضمن تشکر از کارکنان مجموعه معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی و معاونت خرید در ساخت سالن کنفرانس، گفت: از چنین فضای مجهز و با امکانات روز کشور، برای جلسات مختلف می‌توان استفاده نمود.
مدیرعامل گفت: کدینگ، یکی از نقش‌های کلیدی و دانش‌های فنی سازمان می‌باشد. فرصت‌هایی در شرکت فولاد خوزستان وجود دارد؛ این فرصت ها باید شناسایی شود و یکی از شرکت‌های تابعه باید وظیفه ایجاد پلتفرم آن را بر عهده بگیرد.
وی افزود: با توجه به شمارش معکوس جهت بهره‌برداری از بخش فولادسازی فولاد شادگان، انتقال تجربه به آن شرکت باید انجام شود.
همچنین نیاز است نظامی برای به‌کارگیری نخبگان تجربی در نظر گرفته شود. روابط عمومی، باید یک منشور اخلاقی و رفتاری برای  کارکنان تدوین نماید.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: آرامشی که در سازمان وجود دارد، دستاورد پاسخگویی مدیران سازمان از مدیرعامل تا لایه‌های ریاست به کارکنان می‌باشد.
وی با اشاره به بازار جهانی فولاد افزود: روسیه و چین به عنوان دو غول صنعتی، تولید خود را روانه ی بازارهای صادراتی کرده اند. از سوی دیگر کشور هند، با قیمت پایین اسلب را از روسیه خریداری نموده و پس از آن با قیمت بالا همان اسلب را وارد بازارهای جهانی دیگر می‌نماید.
وی گفت: به تازگی یکی از مسئولان حوزه مسکن، عامل بالا رفتن هزینه مسکن را افزایش قیمت محصولات  فولادی اعلام نموده است. هر ساختمان ۱۰۰ متری نزدیک به ۷ تن فولاد نیاز دارد. که قیمت چنین ساختمانی به ۱/۵ تا ۲ میلیارد تومان می‌رسد. در واقع میزان تاثیر فولاد در صنعت ساختمان نهایت بین ۳ تا ۱۵ درصد و بسته به اینکه قیمت زمین لحاظ شود یا خیر، دارد. برای ساخت یک میلیون مسکن، ۷ میلیون تُن فولاد نیاز است.
ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: امروزه به دلیل وجود عوامل مختلف، صنعت فولاد که به عنوان مولد انقلاب و یک صنعت مادر شناخته شده است، تبدیل به صنعتی شده که مورد بی مهری های فراوان قرار می گیرد. این صنعت با وجود بخشنامه‌های بانک مرکزی، برای واردات کالای خود امکان استفاده از ارز خود را ندارد.
ابراهیمی افزود: سیاستی با هدف کاهش دستوری قیمت پایه فولاد دنبال می شود که مغایر با سیاست افزایش صادرات است. ما تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت تا پروژه زمزم ۳ فولاد خوزستان و پروژه فولادسازی شادگان در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
ابراهیمی تاکید نمود: انتظار می‌رود که تا پایان ماه جاری، نیروهای بهره‌بردار در پروژه زمزم ۳ مستقر شده، کار تحویل و شروع به‌کار انجام شود.
وی با اشاره به احداث نیروگاه برق گفت: طی جلسه‌ای که با مدیران صندوق توسعه ملی داشته ایم، بنا شد هزینه پروژه احداث نیروگاه تامین شود. همچنین فاز دوم نیروگاه برق فولاد خوزستان و پروژه برق فولاد شادگان باید در دستور کار قرار بگیرد.
ابراهیمی گفت: در حوزه جذب نیروی انسانی شرکت‌های زیر مجموعه و پیمانکاران آن باید استانداردی مشخص شود. همچنین امتیازدهی شرکت‌های تابعه و پیمانکاران بر اساس سیستم ارزیابی پیمانکاران انجام شود.
ابراهیمی با تبریک کسب تندیس جایزه مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار داشت: در سالیان اخیر، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان، در راستای استراتژی های مجموعه انجام شده است.
مدیرعامل در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تبریک دریافت جایزه تعالی نت به کارکنان و مسئولان شرکت فولاد خوزستان، از زحمات و تلاش همه‌ی دست اندرکاران تقدیر نمود.
گفتنی است، در جلسه یاد شده مصوبات صورتجلسات قبلی و گزارش‌ عملکرد بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.