شمارش معکوس برای احداث رشته پل شناور عنافچه
شمارش معکوس برای احداث رشته پل شناور عنافچه

فرمانده گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی ارتش: عملیات نصب قطعه‌های پل شناور دهستان عنافچه در شهرستان باوی آغاز می‌شود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، سرهنگ سیدحسین فرقانی در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی گفت: ساعت ۴ بامداد امروز، پنجشنبه ۲۰ مهرماه خودرو‌های پل گذار گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی ارتش به صورت ستون کشی سنگین به شهرستان باوی اعزام شدند.

وی نبود پل روی رودخانه کارون در دهستان عنافچه را یکی از مشکلات اهالی این منطقه عنوان کرد و افزود: این موضوع سبب شده برای دسترسی مردم به اهواز و مرکز استان خوزستان با مشکل مواجه باشند.

سرهنگ فرقانی یکی از دغدغه‌های مسئولان شهرستان باوی را ساخت پل شناور عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم حضور آن‌ها در کلاس‌های درس در مدارس و دانشگاه، دانش آموزان و دانشجویان ناچار به تردد با قایق برای عبور از عرض رودخانه بودند، به همین دلیل این مشکل با فرمانده کل ارتش و فرمانده نزاجا مطرح شد.

فرمانده گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی ارتش می‌گوید: براساس دستور فرماندهان، گروه ۴۲۲ برای کمک به مردم موظف شد باتوجه به شعار ارتش فدای ملت که سرلوحه امورات نیروی زمینی است، وارد کارزار شود و اقدام به ساخت یک رشته پل شناور کند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، صبح فردا، جمعه ۲۱ مهرماه عملیات روانه کردن سد‌ها در رودخانه کارون انجام خواهد شد.

سرهنگ فرقانی با اشاره به ساحل سازی در رودخانه کارون در مقطع دهستان عنافچه از روز‌های قبل، گفت: ادوات فوق سنگین راهسازی در منطقه مستقر هستند و امیدواریم تا صبح روز شنبه این پل برای تردد اهالی این منطقه نصب شود و به بهره برداری برسد.