اختصاص اعتبار ٣٠٠ میلیاردی از سوی دولت برای تکمیل پل ثابت عنافچه
اختصاص اعتبار ٣٠٠ میلیاردی از سوی دولت برای تکمیل پل ثابت عنافچه

استاندار خوزستان از نصب پل شناور ارتش بر روی رودخانه کارون برای تردد اهالی عنافچه خبر داد و گفت: پل عنافچه هدیه ارتش به مردم است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز شنبه ٢٢مهرماه در عملیات نصب و افتتاح پل عنافچه اظهارداشت: حوادث سال گذشته «بروز سیل» سبب شد تا پل این منطقه از بین برود و مردم عنافچه برای مدتی در تردد دچار مشکل شدند.

حسینی محراب بیان داشت: همه نیروهای ارتش بسیج شدند تا این پل مجددا نصب شود و در کمترین زمان توسط مردم به بهره برداری برسد.

وی افزود: امیدواریم که با رفع برخی موانع، خودروهای سواری و سرویس های مدارس نیز بتوانند از این محل عبور کنند البته پل اصلی عنافچه در حال انجام است و درسفر دوم هیئت دولت به خوزستان امکان خوبی برای آن اختصاص داده شد.

استاندار خوزستان از به کارگیری پیمانکاران پل ساز مطرح در پروژه پل عنافچه خبرداد تا کار نصب در مهلت مقررتمام شود و ادامه ‌داد: هم اکنون پیمانکار پل اصلی عنافچه فعال است و عرشه های پل در کارگاه وجود دارد، رود کارون در قسمت پل عنافچه تلاطم بسیار زیادی دارد و امکان نصب هر سازه ای در آن منطقه را سخت می کنداما همه تلاش خود را برای اتمام نصب پل در مهلت تعیین شده به کار خواهیم گرفت.

حسینی محراب با بیان اینکه پل متحرک عنافچه ۱۶۴ مترطول دارد که با تلاش گروه مهندسی ۴۲۲ ارتش انجام شد؛تصریح کرد: پل عنافچه کاری اساسی و بنیادی برای روستاهای ملاثانی است و روستاهایی که در این منطقه قرار دارند می توانند از آن استفاده کنند.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم این منطقه گفت: بهعنوان نماینده عالی دولت و مردم در استان از همه کسانی که در راستای ایجاد پل برای آسایش مردم و سهولت تردد شهروندان ما را یاری کردند به ویژه لشکر ٩٢ و قرارگاه جنوب ارتش تشکر می کنم.

استاندار خوزستان در پایان پل عنافچه را هدیه ارتش بهمردم دانست و ابراز داشت: پل متحرک عنافچه با پایین آمدن و بالا رفتن آب در بارندگی ها حرکت کرده و زیر آب نمی رود، گروه ۴٢٢ ارتش در منطقه حضور دارند و هر نوع تدبیر و مدیریتی که لازم باشد را برای حفظ آرامش مردم انجام می دهند.

گفتنی است؛ در سال‌های قبل اهالی عنافچه به وسیله پل شناوری که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲ سوی رودخانه کارون نصب شده بود از روی رودخانه تردد می‌کردند اما آن پل به دلیل فرسودگی جمع ‌آوری شد ومردم این دهستان برای تردد مجبور بودند از قایق استفاده کنند.

دهستان عنافچه دارای ۴۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزارنفر است و همه اهالی این منطقه با توجه به نبود پل برای تردد از رودخانه مشکلات بسیاری داشتند اما با این اقداممشکل تردد تاحدودی مرتفع می‌شود. یک پل ثابت نیزبرای این منطقه در حال احداث است که با تکمیل آن مشکل تردد اهالی عنافچه برای همیشه حل خواهد شد.

لازم به ذکر است یکی از مطالبات مردم در دهستان عنافچه راه اندازی پل ثابت می باشد که این طرح باپیشرفت ۵۰ درصدی و با اختصاص اعتبارات از سفرریاست جمهوری در حال ساخت قرار گرفته است.