شمارش معکوس برای ترنّم شیرین تولید در کشت و صنعت سلمان فارسی/ پیش‌بینی افزایش ۱۶ درصدی تولید شکر در نیشکر سلمان فارسی
شمارش معکوس برای ترنّم شیرین تولید در کشت و صنعت سلمان فارسی/ پیش‌بینی افزایش ۱۶ درصدی تولید شکر در نیشکر سلمان فارسی

شمارش معکوس برای برداشت نیشکر و تولید شکر در واحد نیشکری سلمان فارسی آغاز شده و تا چند روز دیگر هم‌زمان با عملیات برداشت نیشکر، کارخانه شکر با تمام توان فعالیت خود را شروع می‌کند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، تعمیرات اساسی کارخانه شکر به پایان رسیده و آن‌گونه که معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی می‌گوید، «بویلرهای» این کارخانه نیز راه‌اندازی شده و تمامی تجهیزات و بخش‌های کارخانه آماده شروع فعالیت است.

سیّد عقیل آل‌جابر افزود، عملیات «اورهال» این کارخانه که از مردادماه شروع شده بود، چند روز پیش به پایان رسید و در حال حاضر، همه چیز برای یک تولید مطلوب، مهیّاست.

پیش‌بینی تولید ۸۰ هزار تُن شکر در نیشکر سلمان فارسی

آمادگی حداکثری برای شروع تولید، از دیگر موضوعاتی است که معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی به آن اشاره کرد. به گفته او، با توجه ‌به وضعیت مطلوب مزارع نیشکر، پیش‌بینی می‌شود که تولید شکر در این واحد نیشکری افزایشی ۱۶ درصدی نسبت به سال بهره‌برداری گذشته، داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سال بهره‌برداری گذشته ۶۹ هزار تُن شکر در این واحد نیشکری تولید شد، افزود، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال بهره‌برداری امسال، بیش از ۸۰ هزار تُن شکر تولید شود.

آل‌جابر همچنین افزود که در طول عملیات تولید شکر، گروه مجهّز فنی و مهندسی کارخانه به طور کامل آماده برای رفع هر گونه مشکلی است که در طول فرایند تولید ممکن است پیش آید.

بر اساس این گزارش، عملیات برداشت نیشکر هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. این عملیات بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور است که ۱۰۰ درصد به شکل مکانیزه و با دستگاه‌های برداشت نیشکر به نام «هاروستر» انجام می‌شود.