عملیات فاز نخست باز زنده‌سازی کارون در اهواز آغاز شد
عملیات فاز نخست باز زنده‌سازی کارون در اهواز آغاز شد

شهردار اهواز با اشاره به آغاز یک فاز از عملیات ساحل باز زنده‌سازی کارون، از اتمام عملیات کار در این محدوده تا یک سال و نیم آینده خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایسنا، رضا امینی در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح باز زنده‌سازی ساحل کارون که امروز (۲۵ مهرماه) در حد فاصل میدان مالیات تا پل ششم انجام شد، اظهار کرد: با همت و حمایت اعضای شورای شهر اهواز و تصویب اعتبارات لازم برای طرح‌های عمرانی و همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) امروز عملیات طرح باز زنده‌سازی ۱۵ هکتار از ساحل کارون در منطقه محروم منتهی به پل ششم کلنگ‌زنی شده است.

وی افزود: پهنه مجاور رودخانه کارون به عنوان اصلی‌ترین عنصر محرک توسعه در قلب شهر اهواز بیش از ۳۰۰ هکتار مساحت دارد که مطالعات باز زنده‌سازی ۱۰۵ هکتار از آن انجام شده است و عملیات  ۱۵ هکتار آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

شهردار اهواز گفت: این پروژه در مدت ۱۸ ماه توسط بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) اجرا و به مردم شریف اهواز هدیه داده می‌شود.

وی بیان کرد: چهار پهنه مشابه داریم که امروز کار در یکی از این پهنه‌ها کلنگ‌زنی شده است. از هم‌اکنون تا پایان سال هر هفته کلنگ‌زنی، رونمایی از امکانات و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اهواز را خواهیم داشت.

امینی گفت: امیدواریم با مشارکت مردم و حمایت‌های بخش‌های مختلف از شهرداری و شورای شهر، اجرای این طرح‌ها ادامه داشته باشد.