بازگشت به تولید ۶۰ واحد راکد در خوزستان
بازگشت به تولید ۶۰ واحد راکد در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از بازگشت به تولید ۶۰ واحد تولیدی در استان خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان، حمیدرضا فلاح در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت بازگشت به تولید واحدهای صنعتی راکد در خوزستان اظهار کرد: بحث راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و بازگشت به تولید این واحدها از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در این زمینه تلاش‌های بسیاری در استان خوزستان برای احیای واحدهای راکد در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ واحد صنعتی و کشاورزی راکد استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و تلاش برای افزایش تعداد این واحدها ادامه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع احیای واحدها در بحث ایجاد اشتغال و همچنین رونق تولید، انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی استان پای کار بیایند و به بحث رونق تولید در استان کمک کنند.

فلاح با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای احیای واحدهای تولیدی، عنوان کرد: امسال ۳ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ برای کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد در استان اختصاص یافته است و امیدواریم با تخصیص این اعتبارات شاهد احیای واحدهای راکد استان باشیم.

وی ادامه داد: بازگشت به تولید واحدهای راکدی که قدرت رقابت با بازار جهانی را دارند و همچنین فعالیت آن‌ها دارای صرفه اقتصادی بوده، در اولویت است زیرا در میان واحدهای راکد، واحدهایی وجود دارد که به دلایل مختلف امکان بازگشت به تولید آن‌ها فراهم نیست.