اهواز کی بارانی می‌شود؟
اهواز کی بارانی می‌شود؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع نخستین بارندگی موثر در استان در نیمه‌های آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بارندگی در خوزستان در پاییز اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، نخستین سامانه بارندگی موثر پاییز امسال، نیمه‌های آبان‌ماه وارد خوزستان می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی فعلا نشان می‌دهد که این سامانه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیمتر بارندگی در ارتفاعات استان خوزستان دارد و میزان بارش آن در اهواز ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: البته اواخر این هفته (هفته اول آبان‌ماه) سامانه بارشی ضعیفی وارد استان خوزستان می‌شود که در پی فعالیت این سامانه دما چهار تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند و دمای اهواز به ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. سپس دوباره دما افزایش می‌یابد و به حدود ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

خوزستان نیمه‌های آبان‌ماه به زیر ۳۰ درجه می‌رسد

سبزه‌زاری با اشاره به زمان آغاز روند کاهش دما در استان خوزستان بیان کرد: دمای هوا از نیمه‌های آبان‌ماه کاهش می‌یابد و به زیر ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی در خصوص پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر بارندگی‌های بالاتر از نرمال در پاییز امسال گفت: برخلاف پیش‌بینی‌ها، بارندگی در مهرماه امسال بالاتر از نرمال نبوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعلا مدل‌های پیش‌بینی، بارندگی بالاتر از نرمال در آبان‌ماه و آذرماه را نشان می‌دهند اما پیش‌بینی‌های فصلی ۷۰ درصد صحت و ۳۰ درصد خطا دارند.

  • منبع خبر : ایسنا