حل مسائل خوزستان دستور کار ویژه دولت سیزدهم است
حل مسائل خوزستان دستور کار ویژه دولت سیزدهم است

 وزیر کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی برای حل مسائل خوزستان دارد، گفت: گره گشایی از مشکلات این استان در دستور کار وزارتخانه‌های مختلف قرار دارد.

به گزارش عصر خوزستان، احمد وحیدی روز جمعه در حاشیه سفر چند ساعته به دزفول در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش و جایگاه خوزستان در دوران دفاع مقدس افزود: نقش برجسته خوزستان قهرمان در دفاع مقدس و حماسه آفرینی مردم این استان فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای حل مسائل خوزستان جدی است، ادامه داد: هفت سفر رییس جمهور به خوزستان نشان از اهتمام جدی و نگاه ویژه آیت الله رییسی برای حل مسائل این استان است.

دستور ویژه رئیس جمهور گره گشایی از مسائل خوزستان است

وزیر کشور با بیان اینکه حل مسائل انباشته سال های گذشته این استان رویکرد ثابت دولت سیزدهم است، گفت: طی ۲ سال گذشته در بخش‌های مختلف کارهای خوبی برای گره گشایی از مسائل خوزستان در دولت سیزدهم انجا شده است و روند تا رفع کامل مشکلات استان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به تاکید ویژه رییس جمهور بر رفع مسائل خوزستان افزود: آیت الله رییسی تاکید دارد تا مسایل خوستان را یکی پس از دیگری حل کنیم.

وحیدی اظهارکرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های کم نظیری است که باید این ظرفیت‌ها برای تولید، اشتغال و رفاه استان به کار گرفته شوند.

انتخابات نقطه تعیین کننده کشور است

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین رویداد امسال را انتخابات دانست و گفت: انتخابات نقطه تعیین کننده و ریل گذاری کشور برای چهار سال آینده است.

وی ادامه داد: جایگاه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به قدری مهم است که همه به انتخابات پیش رو نگاه ویژه ای داشته باشند.

وحیدی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در کشور ما نقش واقعی و حقیقی دارد و ریل گذاری اصلی کشور به دست مجلس انجام می‌شود به همین دلیل شرکت پرشور در انتخابات اسفندماه تعیین کننده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور تاکنون به تمام وظایف قانونی خود در مسیر برگزاری انتخابات پرشور، سالم و امن و براساس قانون عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، هواپیمای وزیر کشور به منظور سفر یک روزه به ایلام روز گذشته در فرودگاه دزفول به زمین نشست و بلافاصله وزیر کشور و هیات همراه خوزستان را به مقصد ایلام ترک کردند.

وزیر کشور در ادامه سفر خود بامداد امروز به دزفول بازگشت و صبح امروز با حضور در حرم حضرت سبزقبا(ع) از این آستان مقدس زیارت کرد.

سپس وحیدی با حضور در کارخانه تولید قارچ دزفول به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قارچ کشور از تمام چرخه تولید قارچ از مرحله تولید کمپوست تا برداشت قارچ و بسته بندی بازدید کرد.

با توجه به توانمندی های این کارخانه و اشتغال زایی بالای این محصول وزیر کشور، آمادگی این وزارتخانه برای کمک به فعال سازی کارخانه مشابه در آبادانان ایلام به منظور حل مشکل بیکاری در آن شهر محروم با استفاده از ظرفیت کارخانه قارچ دزفول اعلام کرد.