لزوم تسریع ترمیم آسفالت در اجرای طرح فاضلاب اهواز / اجرای طرح در مناطق مختلف بدون تبعیض باشد
لزوم تسریع ترمیم آسفالت در اجرای طرح فاضلاب اهواز / اجرای طرح در مناطق مختلف بدون تبعیض باشد

استاندار خوزستان بر انجام فعالیت های مطالعاتی قوی و مشاوره در راستای رفع مشکلات فاضلاب تأکید کرد و گفت: مشکلات فاضلاب، آبگرفتگی و آب های سطحی در شهر را باید به گونه ای برطرف کنیم که دیگر مردم با بارش باران شاهد آبگرفتگی در سطح شهر نباشند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز یکشنبه ٣ دی ماه در نشست بررسی پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز و کارون اظهار داشت: مشکلات فاضلاب، آبگرفتگی و آب های سطحی در شهر را باید به گونه ای برطرف کنیم که دیگر مردم با بارش باران شاهد آبگرفتگی در سطح شهر نباشند.

استاندار خوزستان به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مجموعه دولت مبنی بر رفع مشکلات فاضلاب در استان اشاره داشت و بیان کرد: خوزستان استانی ویژه است و اکنون شهر برای رفع معضل فاضلاب به کارگاه عظیم تبدیل شده لذا اطلاع رسانی مکرر از فعالیت های صورت گرفته به مردم ضروری است تا از اقدامات انجام شده مطلع باشند.

حسینی محراب با بیان اینکه منشأ نارضایتی مردم از سوی روابط عمومی دستگاه ها بررسی شود، عنوان داشت: مردم از عدم ترمیم خطوط فاضلاب، کیفیت ضعیف آسفالت و عملکرد پیمانکار گلایه مندند؛ کار به پیمانکاران قوی سپرده شود زیرا همه مشکلات از این موارد نشأت می گیرد.

وی بر انجام فعالیت های مطالعاتی قوی و مشاوره در راستای رفع مشکلات فاضلاب تأکید کرد و افزود: مسئولان امر نباید میان ترمیم خطوط و رفع مشکلات فاضلاب در مناطق مختلف شهر هیچ تبعیضی قائل شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: دستورات لازم جهت افزودن و اختصاص رقم قابل توجهی به استان برای رفع معضل فاضلاب داده شده است.

حسینی محراب تصریح کرد: گروه مدیریتی برای رفع مشکلات فاضلاب باید همراه و هم نظر باشند تا نتیجه دلخواه حاصل شود و زمینه تأمین مالی جدید با همکاری یکدیگر برای پایان این طرح فراهم شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: با نگاهی به فعالیت های خدمتگذاران قرارگاه همت دوران دفاع مقدس مشاهده می شود؛ قدر خود را بدانید و کار را هرچه که می توانید بهتر انجام دهید؛ همچنین از ظرفیت پیمانکارانی استفاده شود که عملکرد شایسته ای دارند و توضیحات لازم را به مردم ارائه کنند.

استاندار خوزستان بر تعیین نقشه راه برای تسریع در اجرای این پروژه تأکید کرد و ابراز داشت: نقشه راهی درخصوص زمان پایان کار، میزان اعتبارات مورد نیاز و … تعیین شود.

حسینی محراب با بیان اینکه استفاده از مولدسازی برای اجرای پروژه فاضلاب مدنظر است، گفت: تصفیه خانه ها در دستور کار آبفا و وزارت نیرو باشد و پساب شهر اهواز به صنایع فروخته شود؛ همچنین سرمایه ‌گذاری در این بخش رونق یابد تا بتوانیم تامین مالی جدیدی برای استان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ترمیم روکش آسفالت های شهر اهواز به دلیل مناسبت های پیش رو با سرعت بیشتری دنبال شود و مسئله فاضلاب به اتمام برسد.

استاندار خوزستان بر رعایت دو اصل کیفیت و ایمنی در اجرای این پروژه تأکید کرد و بیان داشت: از بروز حوادث جلوگیری شود تا خانواده ها دچار وقایع ناگوار نشوند.

حسینی محراب تصریح کرد: مردمی که در آبگرفتگی مشکلاتی داشتند باید در اولویت کار قرار گیرند؛ تخلیه آب سطحی اهواز به صورت ترکیبی از جوی و کانال، لوله و پمپاژ باشد تا آب وارد خانه های مردم نشود.

وی در پایان ابراز داشت: مجوزات لازم برای فعالیت هر چه قوی تر کارگاه ها داده شود.