زمینه همکاری اقتصادی بین خوزستان و بلاروس فراهم می‌شود
زمینه همکاری اقتصادی بین خوزستان و بلاروس فراهم می‌شود

استاندار خوزستان پس از نشست با سفیر بلاروس و هیئت همراه گفت: در دیدار امروز ظرفیت‌های همکاری اقتصادی در بلاروس و خوزستان تشریح شد که در ادامه این اتاق‌های بازرگانی طرفین و معاونت اقتصادی و مدیران ذیربط هستند که زمینه را برای همکاری‌های مشترک فراهم می‌کنند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، روز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس و هیئت همراه با علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران ذیربط دیدار و گفتگو کرد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: معمولاٌ تبادلات تجاری با همین ملاقات‌ها و جلسات شروع می‌شود و سفرا و رایزنان اقتصادی و فعالان بازرگانی که با کشورهای دوست ما همکاری دارند در چنین نشست‌هایی حضور می‌یابند.

وی افزود: سفیر بلاروس فرد باتجربه‌ای است و سابقه رایزنی تجاری دارد و بر اساس بررسی‌هایی که داشتیم و نگاه مثبتی که از سوی سفارت بلاروس وجود داشت جلسه امروز برگزار شد.

حسینی محراب اظهار داشت: در این دیدار ظرفیت‌های همکاری اقتصادی در بلاروس و خوزستان تشریح شد که در ادامه این اتاق‌های بازرگانی طرفین و معاونت اقتصادی و مدیران ذیربط هستند که زمینه را برای همکاری‌های مشترک فراهم می‌کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در زمینه‌های نفت، پتروشیمی، کشاورزی، فولاد و شرکت‌های دانش بنیان پتانسیل همکاری وجود دارد که مورد استقبال قرار گرفت و بنا شد با هماهنگی معاونت اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر سفرهای دوجانبه و جلسات ادامه داشته باشد که توافقات اولیه به مرحله عملیاتی برسند.