گردشگری نیشکر رونق‌بخش اقتصاد محلی
گردشگری نیشکر رونق‌بخش اقتصاد محلی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) با همراهی مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر ضمن بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، در جریان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متنوّع گردشگری استان خوزستان و کشور قرار گرفت.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه بین‌المللی، آن را بستری مناسب برای توسعه و رونق گردشگری عنوان کرد.

وی با حضور در غرفه نیشکر در گفتگو با خبرنگاران، بر اهمیّت رونق گردشگری کشاورزی تأکید کرد و گفت که صنعت نیشکر با دارابودن مزارع سرسبز، تنوّع زیستی بالا و داشتن امکانات رفاهی و اقامتی مناسب، می‌تواند به‌عنوان یک مقصد جذّاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

ناصری با بیان اینکه گردشگری نیشکر رونق‌بخش اقتصاد محلی است، تصریح کرد که این صنعت در راستای رونق گردشگری کشاورزی، راهبردها و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مزارع نیشکر، برگزاری تورهای گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق پیرامونی نیشکر اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش درآمد روستائیان ساکن در پیرامون این واحدها باتوجه‌‌به حضور گردشگر، هدایت کمک‌های شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی به سمت ایجاد توسعه پایدار گردشگری و صنایع‌دستی در روستاهای اطراف مزارع و نیز برقراری ارتباط بین فعالیت شرکت و رونق اقتصادی جامعه پیرامونی از پیامدهای مهم رونق گردشگری کشاورزی بر پایه نیشکر در منطقه است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با شعار «سرمایه‌گذاری و گردشگری سبز» از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دایر است. در این نمایشگاه ظرفیت‌های گردشگری، رفاهی و اقامتی صنعت نیشکر خوزستان به‌عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت گردشگری کشاورزی ایران، به نمایش درآمده و موردتوجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.