همکاری شیوخ و بزرگان خوزستان در مدیریت دید و بازدیدهای عید فطر
همکاری شیوخ و بزرگان خوزستان در مدیریت دید و بازدیدهای عید فطر

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با توجه به خطرناک بودن سوش‌های آفریقایی، هندی و دیگر سوش‌ها، در صورت انجام رفت و آمدها و دید و بازدیدهای عید، قطعاً روند بیماری سرعت می‌گیرد. رضا نجاتی در نشست خبری که امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت انجام‌شده، شهرهای […]


معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با توجه به خطرناک بودن سوش‌های آفریقایی، هندی و دیگر سوش‌ها، در صورت انجام رفت و آمدها و دید و بازدیدهای عید، قطعاً روند بیماری سرعت می‌گیرد.

رضا نجاتی در نشست خبری که امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت انجام‌شده، شهرهای قرمز خوزستان تا حدود زیادی کاهش یافت و به سه شهر رسید که این وضعیت، ناشی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان  و دیگر دست‌اندرکاران ستاد مقابله با کرونا است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر تعداد موارد بستری در استان خوزستان از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد به یک هزار و ۳۰۰ مورد رسیده است. تعداد موارد فوتی نیز از ۳۰ تا ۳۵ مورد به کمتر از ۱۰ نفر کاهش یافته است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص لزوم جلوگیری از انجام مراسم‌ها و دید و بازدیدهای ایام عید فطر بیان کرد: اگر قرار است خریدها و دید و بازدیدهای عید فطر برگزار نشود، نباید با قوه قهریه با مردم برخورد شود بلکه باید کار فرهنگی انجام شود؛ باید همه ما دغدغه این موضوع را داشته باشیم و در این زمینه اقدام کنیم.
وی افزود: در این خصوص شیوخ، بزرگان و سادات به ویژه در شهرهایی که عید فطر با برنامه‌ریزی بیشتری برگزار می‌شود، ورود کرده‌اند. همان گونه که استاندار خوزستان گفت، بزرگان باید اینجا بزرگی‌شان را نشان دهند تا رفت و آمد عید فطر کاهش یابد و بازدیدها انجام نشود و مردم به صورت مجازی عید را تبریک بگویند.
نجاتی بیان کرد: فرهنگ دید و بازدید در عید بسیار کار قشنگی اما در شرایط کرونا نمی‌توان این کارهای زیبا را انجام داد؛ کرونا به فرهنگ خوب و بد توجه نمی‌کند و در هر شرایطی به ما ضربه می‌زند. اگر دید و بازدیدها به صورت گسترده انجام شود، همه ما در معرض خطر کرونا هستیم.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و ورود ائمه جمعه، علما، مدیران، بزرگان و رسانه‌ها، شرایط در خوزستان مدیریت شود و روند کاهش بیماری ادامه یابد.
وی گفت: با توجه به خطرناک بودن سوش‌های آفریقایی، هندی و دیگر سوش‌ها، در صورت انجام رفت و آمدها و دید و بازدیدهای عید، قطعاً روند بیماری سرعت می‌گیرد.
نجاتی با اشاره به چگونگی برگزاری نماز عید فطر در خوزستان تصریح کرد: نماز عید فطر در شهرهای قرمز در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد. همچنین جمعیت کمتری در مناطق وسیع‌تری نماز را اقامه خواهند کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت بازار در خصوص کالاهای اساسی بیان کرد: استاندار خوزستان این موضوع را پیگیری کرده و می‌کند. خوشبختانه در روزهای اخیر وضعیت مرغ در بازار به آرامش نسبی رسیده و در روزهای آینده بهتر خواهد شد. جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه افزایش یافته است و نتایج آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد و شرایط بهتر می‌شود.
نجاتی در خصوص تامین شکر در بازار ادامه داد: خوزستان تولیدکننده شکر است و بخش عمده‌ای از نیاز کشور در این استان تولید می‌شود. استاندار خوزستان در این خصوص ورود کرد و مقرر شد که سامانه‌هایی که از قبل وجود داشت در این زمینه مدیریت شوند. امیدواریم در آینده شاهد رفع مشکلات بازار شکر باشیم.
انتهای پیام