رسیدگی به جرائم انتخاباتی خوزستان در مرکز رصد و پایش
رسیدگی به جرائم انتخاباتی خوزستان در مرکز رصد و پایش

رئیس کل دادگستری خوزستان از رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در مراسم افتتاح مرکز دریافت گزارشات مردمی، رصد و پایش جرائم و تخلفات انتخاباتی خوزستان که امروز (۹ خردادماه) انجام شد، اظهار کرد: دادگستری خوزستان این اقدام بدیع و بی‌نظیر را برای نخستین بار […]


رئیس کل دادگستری خوزستان از رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در مراسم افتتاح مرکز دریافت گزارشات مردمی، رصد و پایش جرائم و تخلفات انتخاباتی خوزستان که امروز (۹ خردادماه) انجام شد، اظهار کرد: دادگستری خوزستان این اقدام بدیع و بی‌نظیر را برای نخستین بار در کشور انجام داده است. هدف از راه‌اندازی این مرکز، رصد و پایش و اطلاعات و گزارش‌های مردمی استان خوزستان است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: مردم خوزستان در طول شبانه‌روز می‌توانند با شماره ۱۸۵۰ تماس بگیرند و تخلفات احتمالی را گزارش‌ دهند.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در صورت احراز وقوع جرم، موضوع به دادستان‌های سراسر خوزستان ارسال و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.
مرادی بیان کرد: هدف از این اقدامات بر حسب فرمایش مقام معظم رهبری، برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است؛ حضور حداکثری مردم انجام نمی‌شود مگر اینکه مردم اطمینان پیدا کنند که مانند بیش از ۴۰ سال گذشته، انتخابات سالم برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: یکی از مواردی که موجب شور و نشاط انتخابات می‌شود این است که مردم بدانند از آرای آن‌ها صیانت می‌شود بنابراین این مرکز راه‌اندازی شده تا مردم مواردی که موجب دلسردی مردم یا تخلف احتمالی می‌شوند را گزارش دهند تا موضوع بررسی و رسیدگی شود.
مرادی گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات از زمان تبلیغات انتخاباتی تا پس از انتخابات فعالیت خواهد کرد تا در صورت احراز جرم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی و اعلام شود که این کار موجب انگیزش و اطمینان خاطر مردم در این خصوص می‌شود.
رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: دادگستری خوزستان در راستای صیانت از تک تک آرای مردم و جلوگیری از وقوع جرائم که ممکن است تحت عناوین مختلف رخ دهد، گام برمی‌دارد. مسئولان امر در استانداری و برگزارکننده انتخابات هم در این راستا به ما کمک کنند تا کمترین تخلف و جرم و بیشترین حضور مردم در سراسر کشور به ویژه خوزستان را داشته باشیم.
انتهای پیام