مشاهده مسمومیت در دام‌های تلف‌شده در محدوده پتروشیمی مسجدسلیمان
مشاهده مسمومیت در دام‌های تلف‌شده در محدوده پتروشیمی مسجدسلیمان

اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در مورد تلف شدن تعدادی دام در محدوده شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان توضیحاتی ارائه داد. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در این خصوص آمده است: “پیرو بروز تلفات گوسفند و بز در منطقه کوشک خلف مسجدسلیمان، کارشناسان دامپزشکی استان به همراه کارشناسان محیط زیست در منطقه حضور پیدا کردند. مشاهدات […]


اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در مورد تلف شدن تعدادی دام در محدوده شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در این خصوص آمده است:
“پیرو بروز تلفات گوسفند و بز در منطقه کوشک خلف مسجدسلیمان، کارشناسان دامپزشکی استان به همراه کارشناسان محیط زیست در منطقه حضور پیدا کردند.
مشاهدات اولیه، نشان‌دهنده عدم وجود هرگونه بیماری همه‌گیر در دام‌های منطقه بوده است.
بررسی میدانی منطقه، لاشه‌ها، آبشخورها و علوفه، احتمال بروز مسمویت را نشان می‌دهد که البته با توجه به نمونه‌برداری از آب و دام‌های تلف شده توسط کارشناسان دامپزشکی و ارسال آن‌ها به آزمایشگاه رفرانس سازمان دامپزشکی کشور، تا زمان دریافت پاسخ تخصصی آزمایشات نمی‌توان نظر قطعی در این خصوص بیان کرد.
لیکن در این خصوص آموزش‌های لازم به دامداران در خصوص عدم مصرف آب‌ها و علوفه مشکوک به آلودگی ارائه شد.
در ادامه بررسی‌های میدانی، دام‌های تلف‌شده به شکل بهداشتی و با رعایت ضوابط دفن شدند.”
به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر ۶۰ راس دام در منطقه کوشک خلف مسجدسلیمان در محدوده شرکت پتروشیمی تلف شدند که هنوز علت دقیق تلف شدن این دام‌ها مشخص نشده است اما بنا به گفته محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، در صورتی که تلف شدن این دام‌ها به علت رهاسازی پساب آلاینده باشد، مراتب به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.
انتهای پیام