دشمن می‌خواهد انتخابات را مهندسی‌شده نشان دهد
دشمن می‌خواهد انتخابات را مهندسی‌شده نشان دهد

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطمینان بخشی به مردم نسبت به روند برگزاری انتخابات، گفت: دشمن می‌خواهد انتخابات را مهندسی شده نشان دهد و به دنبال این است که حضور مردم پای صندوق‌های رای را کم کند تا از این طریق مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد یا تضعیف […]


جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطمینان بخشی به مردم نسبت به روند برگزاری انتخابات، گفت: دشمن می‌خواهد انتخابات را مهندسی شده نشان دهد و به دنبال این است که حضور مردم پای صندوق‌های رای را کم کند تا از این طریق مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد یا تضعیف کند که البته چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

سردار نعمت‌الله باقری در نشست بصیرتی و روشنگری هیات اندیشه‌ورز و بسیجیان رسانه خوزستان که شامگاه یکشنبه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، دشمن سرسختی مثل شوروی و آمریکا داشتیم. تا پیش از پیروزی انقلاب، این دشمنان بر سرزمین ما مسلط بودند و هر کار و تصمیمی که می‌خواستند انجام می‌دادند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، دست این دو ابر قدرت قطع شد و امام فرمودند “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” و اکنون نیز این فرموده امام به صورت صد درصدی در حال به وقوع پیوستن است.
به گزارش ایسنا، وی گفت: خدا را شکر در جنگ تحمیلی بدون این که یک وجب از خاک‌مان را از دست بدهیم و البته با از دست دادن نزدیک به ۲۷۰ هزار شهید، به پیروزی رسیدیم. در حالی که دولتمردان پیش از انقلاب اسلامی بخش عظیمی از مملکت را به باد داده بودند.
جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: برای این که انقلاب را نگه داریم، شهدایی را از دست داده‌ایم و دشمن می‌داند که در حوزه جنگ سخت، یارای ما نیست. همان طور که دیدید صبح فردای شبی که ایران، عین السد را زد، مقام معظم رهبری در حسینیه خود با مردم دیدار گذاشت و این یعنی دشمن نمی‌تواند کاری کند. دشمن می‌داند که کار از دستش خارج شده زیرا ایران به چنان توانمندی رسیده است که دشمن یارای مقابله با این انقلاب را در حوزه جنگ سخت ندارد و نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه دشمن، از حوزه جنگ سخت کوچ کرده و وارد حوزه جنگ شناختی، ادراکی و عملیات روانی شده است، افزود: دشمن تاکتیک خود را تغییر داده است و در حوزه عملیات روانی متناسب با فضای جامعه ورود می‌کند و امروز جنگ نرم و عملیات روانی دشمن در حوزه انتخابات است. البته هدف دشمن انتخابات نیست، هدف آن نظام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است و شاید پس از ۴۲ سال، انتخابات پیش رو یکی از سخت‌ترین انتخابات است.
باقری با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به صورت ویژه به یک نکته در این زمینه اشاره داشتند که اهمیت انتخابات همانند شب قدر است. انتخابات روزی است که سرنوشت چهار سال مردم، نظام، جامعه و انقلاب ما بسته می‌شود. مقام معظم رهبری همچنین فرمودند که اگر می‌خواهید مشکلات حل شود، یک دولت جوان انقلابی با کار جهادی باید سرکار بیاید. ترس دشمن هم از این جمله مقام معظم رهبری است که نگذارد چنین دولتی سرکار بیاید تا مثل الان بحث معیشت مردم را هدف قرار دهد. در این جا نیز نقش رسانه بی‌بدیل است و یکی از مهمترین ابزارهای عملیات روانی، بحث رسانه است.
جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یکی از رسالت‌های رسانه، آگاهی بخشی به مردم است و دشمن به دنبال این است که مردم رای ندهند. اما باید بدانیم دشمن روی هر بخشی از نظام ما انگشت گذاشت، برای مردم آگاهی‌سازی و در آن بخش بیشتر ورود کنیم. بحث نشان دادن اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند. در رسانه‌ها باید توانمندی جمهوری اسلامی مطرح شوند. یکی از نقاط ضعف ما این است که به جای اینکه نقش آفندی داشته باشیم، نقش‌مان پدافندی است و برای اینکه این اشکال را رفع کنیم باید پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و ترمیم و بازسازی را انجام دهیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از نقش‌های رسانه‌ها بحث اطمینان‌بخشی به مردم از روند برگزاری انتخابات است. دشمن به سختی روی این حوزه کار می‌کند و می‌خواهد نشان دهد که رای دادن مردم فایده‌ای ندارد و می‌خواهد انتخابات را مهندسی شده نشان دهد. دشمن به دنبال این است که حضور پای صندوق‌های رای را کم کند تا از این طریق مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد یا تضعیف کند که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. یکی از استان‌هایی که شاید بیشترین هجمه دشمن به ویژه کشورهای عربی علیه آن وجود دارد، استان خوزستان است اما بعد دیدیم که تشییع شهید سلیمانی با آن سیل جمعیت در خوزستان برگزار شد.
باقری با بیان اینکه مردم نسبت به انقلاب، نظام و ولایت اعتقاد دارند، افزود: این نظام، نظام شیعه است و مردم ما شیعه و انقلابی هستند، هرچند مردم ما نسبت به برخی از کارها ناراضی و نگران هستند ولی اکنون وقت آن است که با یک انتخاب صحیح در جهت رفع مشکلات موجود در جامعه کمک کنیم و این مسئولیت بیش از هر کسی بر عهده رسانه‌ها و خبرنگاران است. ضمن اینکه رسانه‌ها باید در تمام حوزه‌ها ورود کنند.
وی با تاکید بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که “انتخابات یک فرصت و افتخار و یک ذخیره است که اگر شرکت پرشور مردم باشد به آینده کشور کمک می‌کند و اگر شرکت در انتخابات با انتخاب صحیح همراه باشد، نور علی نور است.”
جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در ادامه نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما فتح خرمشهرها در پیش داریم و در ادامه می‌فرمایند اینکه می‌گوییم فتح خرمشهر، این نیست که اسلحه دست بگیریم و شهر خرمشهر را آزاد کنیم، بلکه هر آن چه به رفع مشکلات جامعه کمک کند، فتح خرمشهر است. اکنون نیز یک فتح خرمشهر در ۲۸ خردادماه داریم و باید دشمن را با حضور حداکثری شکست دهیم. مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود اعلام کرد که من هدف دشمن نیستم و هدف دشمن، نظام جمهوری اسلامی ایران است و تا انقلاب و جمهوری اسلامی وجود دارد، دشمنی دشمن نیز تمامی ندارد و ان‌شاءالله در ۲۸ خرداد، دشمن را شکست خواهیم داد و یک فتح خرمشهر دیگر رقم می‌خورد.
لزوم حضور جدی‌تر مردم در انتخابات
همچنین محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست با اشاره به تفکر و نگاه بسیجی به حوزه رسانه، اظهار کرد: در انتخابات این دوره حساسیت‌های ویژه‌ای در بحث حضور پرشور مردم وجود دارد و دشمنان ایران نسبت به موضوع انتخابات، باتوجه به اینکه به دنبال قطعه قطعه کردن سرزمین بزرگ ایران و از بین بردن انقلاب اسلامی هستند، تبلیغ می‌کنند که مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: باتوجه به موضع‌گیری دشمنان ایران نسبت به حضور مردم در انتخابات باید حضور ما پای صندوق‌های رای نسبت به انتخابات گذشته جدی‌تر باشد و حتی مقام معظم رهبری فرمودند که متنفذان و افراد تاثیرگذار جامعه، آحاد جامعه را به حضور در انتخابات دعوت کنند ولی بعد نیز فرمودند که تمام آحاد جامعه در بحث انتخابات ورود کنند. پس انتخابات بسیار مهم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: انقلاب از بحران‌ها و برهه‌های خاص رد شده است و دلیل آن نیز خون شهیدانی است که پای این انقلاب ریخته شده است و مطمئن باشید خیلی راحت از بین نخواهد رفت. پس باید به تشویق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات پرداخت.
انتهای پیام