افزایش مصرف برق در خوزستان
افزایش مصرف برق در خوزستان

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در دو ماه ابتدایی سال جاری تولید برق در استان خوزستان بیش از ۲ درصد کاهش داشته است، گفت: در این بازه زمانی میزان مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۹ درصد رشد داشت است. فرامرز شادفر در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار […]


مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در دو ماه ابتدایی سال جاری تولید برق در استان خوزستان بیش از ۲ درصد کاهش داشته است، گفت: در این بازه زمانی میزان مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۹ درصد رشد داشت است.

فرامرز شادفر در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری ۶ هزار و ۵۵ گیگاوات ساعت در خوزستان برق تولید شده که در مقایسه با سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی افزود: از این میزان برق تولیدی در خوزستان، ۲۹ درصد را نیروگاه‌های برق آبی تولید کرده‌اند، ۶۹ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی بوده است و سیکل ترکیبی و حدود ۲ درصد را نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از میزان برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی ۴۲ درصد توسط بخش دولتی و ۵۸ درصد را نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید کرده‌اند.
شادفر تصریح کرد: انرژی مصرفی در دو ماهه ابتدایی سال برابر با ۶ هزار و ۳۲۱ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۲۹ درصد افزایش مصرف  انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل  است.
وی افزود: پیک اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ نیز ۷ هزار و ۴۸۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۳) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف‌کنندگان، امری لازم و ضروری است. 
انتهای پیام