یک منبع بی سر و صدای مصرف عظیم برق در خوزستان
یک منبع بی سر و صدای مصرف عظیم برق در خوزستان

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: به نظر می‌رسد که منشاء مشکلات برق در خوزستان از ذوب کردن آهن به وجود آمده باشد، نه از استخراج بیتکوین! رضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصرف بالای برق در کارخانه‌های ذوب آهن، اظهار کرد: در خوزستان کارخانه‌هایی وجود داشت که کارشان تنها نورد کردن فولاد بود […]


نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: به نظر می‌رسد که منشاء مشکلات برق در خوزستان از ذوب کردن آهن به وجود آمده باشد، نه از استخراج بیتکوین!

رضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصرف بالای برق در کارخانه‌های ذوب آهن، اظهار کرد: در خوزستان کارخانه‌هایی وجود داشت که کارشان تنها نورد کردن فولاد بود اما اکنون مشغول ذوب کردن آهن هستند که این فرآیند، حجم عظیمی از مصرف برق را در بر دارد و این کارخانه‌ها به مصرف‌کنندگان اصلی برق تبدیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه مصرف برق در ذوب صنایع فولاد، تقریبا معادل مصرف برق یک شهر است، افزود: در خوزستان کارخانه‌هایی مانند صنایع فولاد و گروه ملی و کارخانه روهینا در دزفول عمل ذوب کردن آهن را با برق انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد که منشاء مشکلات برق در خوزستان از ذوب کردن آهن به وجود آمده باشد، نه از استخراج بیتکوین!
وی افزود: کارخانه‌های ذوب آهن به صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه در حال ذوب کردن آهن هستند و به صورت مداوم به دنبال افزایش در تیراژ تولید هستند.
نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز با اشاره به اینکه در گذشته تنها خوزستان و اصفهان، آهن ذوب می‌کردند؛ گفت: این در حالی است که استان‌های چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و کرمانشاه که در گذشته، ذوب آهن انجام نمی‌دادند نیز اکنون عمل ذوب آهن را انجام می‌دهند.
نادری افزود: دولت قبل از اینکه مجوز ذوب کردن آهن را به کارخانه‌های جدید بدهد باید زیرساخت‌های مصرف برق را درست می‌کرد.
انتهای پیام