معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اجرای طرح سرباز ماهر، از آموزش مهارت‌های زندگی و اشتغال و کارآفرینی به سربازان در پادگان‌های استان خبر داد. محمدامین صالحی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر در استان خوزستان، همزمان با دیگر استان‌های کشور، گفت: آموزش در دوران […]


معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اجرای طرح سرباز ماهر، از آموزش مهارت‌های زندگی و اشتغال و کارآفرینی به سربازان در پادگان‌های استان خبر داد.

محمدامین صالحی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر در استان خوزستان، همزمان با دیگر استان‌های کشور، گفت: آموزش در دوران سربازی و توانمندسازی سربازان برای ورود به عرصه کار و زندگی پس از گذراندن دوران خدمت، از اهداف اصلی این طرح است. در فاز سوم طرح، جهاد دانشگاهی خوزستان با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان خوزستان، معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان و همچنین کارگروه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان خوزستان، آموزش سربازان را از اول اردیبهشت ماه آغاز کرد.
وی افزود: در فاز سوم طرح به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ پروتکل‌های بهداشتی، دوره‌های آموزشی طرح به صورت مکاتبه‌ای-حضوری برگزار می‌شوند. در این راستا، کتاب‌هایی آموزشی از سوی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی طراحی و چاپ شده است که این کتاب‌ها در پادگان‌های شهید باکری دزفول و شهید درویش اهواز برای آموزش سربازان توزیع می‌شوند. پس از مطالعه کتاب‌ها از سوی سربازان، کلاس‌های حضوری برای پرسش و پاسخ و رفع اشکال برپا می‌شود و مدرسان جهاد دانشگاهی با حضور در پادگان، پاسخگوی سربازان هستند.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تاکید کرد: آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی با مهارت‌های زندگی، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوقی و سواد مالی و آشنایی مقدماتی با سواد رسانه و فضای مجازی از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره‌ها هستند و در اردیبهشت و خردادماه گذشته، تعداد ۱۳۷۷ نفر دوره در دو پادگان شهید باکری دزفول و شهید درویش اهواز، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و اشتغال و کارآفرینی را دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام