معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از رسیدگی به مشکلات ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در مسیر انتقال فاضلاب اهواز خبر داد. فاضل عبیات در حاشیه بازدید از مسیر انتقال فاضلاب اهواز و بررسی مسائل و چالش‌های این خط انتقال که امروز (۱۶ مردادماه) انجام شد، اظهار کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با آغاز فصل بارندگی نقاط […]


معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از رسیدگی به مشکلات ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در مسیر انتقال فاضلاب اهواز خبر داد.

فاضل عبیات در حاشیه بازدید از مسیر انتقال فاضلاب اهواز و بررسی مسائل و چالش‌های این خط انتقال که امروز (۱۶ مردادماه) انجام شد، اظهار کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با آغاز فصل بارندگی نقاط قابل توجهی از اهواز و دیگر شهرستان‌های استان خوزستان دچار آبگرفتگی شدند. در اهواز در پی آبگرفتگی آذرماه ۹۸ در نقاطی که جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب مشکل داشت، پروژه‌هایی برای رفع این مشکلات تعریف شد.  
به گزارش ایسنا، وی افزود: در بازدید امروز از برخی از نقاط در شهرستان اهواز، سه نقطه اساسی که مشکل جمع‌آوری فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی در آن‌ها بسیار اساسی است و از گره‌های اصلی این مشکلات به حساب می‌آیند، مورد بازدید قرار گرفته است. اولین نقطه و مسیری که بازدید شد، ایستگاه پمپاژ الهادی و مسیر آن به رودخانه بود که گزارش‌های متولیان و مسئولان آن مطرح شد و به برخی از مشکلات رسیدگی و تصمیماتی برای رفع آن‌ها اتخاذ شد.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ایستگاه پمپاژ الهادی و مسیر آن به طول حدود سه هزار و ۵۰۰ متر به سمت رودخانه، برای دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی احداث شده است. بخشی از آن نیز از محوطه دانشگاه شهید چمران اهواز عبور می‌کند. با رئیس دانشگاه شهید چمران در این زمینه گفت‌وگو کرده‌ایم تا با طرح این قضیه در کمیته فنی دانشگاه، تلاش شود در مدت یک ماه کار مربوط به احداث این خط انتقال به اتمام برسد.
عبیات درباره کلکتور اصلی فاضلاب شرق اهواز نیز بیان کرد: از یکی از ایستگاه‌های اصلی در شرق اهواز موسوم به ایستگاه پیچ وار، بازدید شد. وضعیت تخلیه فاضلاب در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و از مسیر کانال انتقال فاضلاب به نهر مالح نیز بازدیدی صورت گرفت و در نهایت در ارتباط با کلکتور اصلی فاضلاب شرق اهواز پروژه‌ای نسبتاً دشوار که عبور از سه ریل راه‌آهن را در خود دارد و با توجه به ویژگی‌های زمین به اقدامات خاصی نیاز دارد، در دست داریم.
وی با اشاره به روند پروژه فاضلاب واقع در قلعه چنان افزود: بنا شد این پروژه در موعد مقرر، به اتمام برسد.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: امور مربوط به فاضلاب در معاونت عمرانی استانداری خوزستان به صورت هفتگی بررسی و جلسات مکرر و مفصلی در این خصوص برگزار می‌شود. بازدید امروز نیز در پی گزارشی بوده است که در جلسه هفته گذشته از طرف عوامل اجرایی پروژه شبکه فاضلاب اهواز دریافت شد.
انتهای پیام