مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان از ابتدای سال ۹۲ تاکنون با پرداخت ۱۹ هزار و ۶۷۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ بر ۴۷۴ میلیارد تومان، ۳۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. مرتضی لیریایی در نشست با اصحاب رسانه که امروز (۱۷ مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، […]


مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان از ابتدای سال ۹۲ تاکنون با پرداخت ۱۹ هزار و ۶۷۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ بر ۴۷۴ میلیارد تومان، ۳۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مرتضی لیریایی در نشست با اصحاب رسانه که امروز (۱۷ مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید خوزستان در هشت سال اخیر فعالیت خود همگام با سایر سازمان‌ها و نهادهای استان خوزستان در جهت رشد و توسعه کارآفرینی، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در تمامی بخش‌ها، ترغیب و تشویق جوانان استان برای روی‌آوری به حوزه کارآفرینی و پیاده‌سازی و حمایت از ایده‌های خلاق آن‌ها در کارآفرینی نقش موثر داشته است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: صندوق کارآفرینی امید خوزستان فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه اشتغال، کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای مختلف داشته است. عمده‌ترین وظایف این صندوق در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و حمایت از مناطق کم‌برخوردار برای توانمندسازی جوانان جوامع محلی، بانوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی، افراد نیازمند حمایت و افرادی است که بانک‌پذیر نیستند. رویکرد اساسی صندوق نیز منبع‌گرایی و بازارگرایی است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان تاکنون با حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، حمایت از ظرفیت‌های موجود در روستاها و کارآفرینان روستایی با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی، حمایت از موسسات خیریه اشتغال‌زایی و حمایت از صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی و عشایری، حمایت از اجرای طرح ‌های اشتغالزایی در قالب هر روستا یک محصول، حمایت از طرح روستای بدون بیکار و موارد دیگر فعال بوده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، صندوق کارآفرینی امید خوزستان همگام و همراه با سایر اقشار مردم و خیرین و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نسبت به تهیه بسته‌های معیشتی در مناطق سیل‌زده و تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق محروم و روستایی اقدام کرده است.
لیریایی گفت: صندوق کارآفرینی امید خوزستان از ابتدای سال ۹۲ تاکنون با پرداخت ۱۹ هزار و ۶۷۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ بر ۴۷۴ میلیارد تومان، ۳۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی افزود: این صندوق یکی از عاملان مالی در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایت از کسب و کارهای مختلف و کارآفرینان خوزستان و همچنین اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری است که با استفاده از منابع مشترک با صندوق توسعه ملی، اعتبارات اختصاص داده شده به استان خوزستان را جذب و با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از ایجاد اشتغال مناسب در مناطق روستایی و کارآفرینان و کسب و کارهای مختلف حمایت کرده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان بیان کرد: در طول فعالیت این صندوق، در بخش کشاورزی پنج هزار و ۸۹ کسب و کار با ۱۷۶ میلیارد تومان میلیارد تومان تسهیلات، در حوزه صنعت ۶ هزار و ۱۳۵ کسب و کار با اعتباری بالغ بر ۱۲۹ میلیارد تومان، در حوزه خدمات ۸ هزار و ۴۵۵ کسب و کار با اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان و در حوزه ازدواج و معیشت و ضروری ۱۶۰ هزار و ۱۶ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفتند.
وی افزود: یکی از رویکردهای مهم صندوق، ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری است که در این راستا اجرای طرح‌های “هر روستا یک محصول” و “روستای بدون بیکار” را در دست داریم که در این راستا، تاکنون ۴۵ روستا در خوزستان شناسایی و کار در برخی روستاها در دست اقدام است. در این خصوص تاکنون یک هزار طرح مورد بررسی و حدود ۷۰۰ طرح از این تعداد تصویب شده است.
لیریایی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات انجام‌شده، گفت: با توجه به حاشیه‌نشینی و مشکلات خاص آن در شهرهای اهواز و کارون، در پی تفاهم‌نامه منعقدشده با بنیاد برکت، افراد واجد شرایط در نقاطی از این دو شهر از جمله منبع آب، کوی علوی، کوی شریعتی، شکاره ۱ و ۲ و چند منطقه محروم دیگر شناسایی شدند و با کمک تسهیل‌گران بنیاد برکت، بازدیدهای میدانی انجام و پس از آن در فاز نخست به سه هزار و ۳۳۷ نفر تسهیلات پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در مجموع، صندوق کارآفرینی امید خوزستان از سال ۹۲ تا سه ماهه اول امسال، ۲۰ هزار و ۸۶۹ مورد تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت کرده است.
انتهای پیام