رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در این روزها هر علامتی که ۲۴ تا ۴۸ ساعت پایدار باشد، نشانه کرونا و احتمال ابتلای این افراد به سوش جهش‌یافته بالا است. دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند افزایشی مراجعات به مراکز منتخب نمونه‌گیری در غرب اهواز اظهار کرد: میزان مراجعات […]


رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در این روزها هر علامتی که ۲۴ تا ۴۸ ساعت پایدار باشد، نشانه کرونا و احتمال ابتلای این افراد به سوش جهش‌یافته بالا است.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند افزایشی مراجعات به مراکز منتخب نمونه‌گیری در غرب اهواز اظهار کرد: میزان مراجعات به مراکز منتخب در این هفته نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر روزانه یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز نمونه‌گیری غرب مراجعه می‌کنند و روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ مورد مثبت نیز در این محدوده شناسایی می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه تقریبا سوش غالب کرونا در اهواز دلتا است، گفت: در این روزها هر علامتی که ۲۴ تا ۴۸ ساعت پایدار باشد، نشانه کرونا و احتمال ابتلای این افراد به سوش جهش‌یافته بالا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سوش دلتا شدیدا در محیط پراکنده می‌شود، در صورت ابتلای یک فرد می‌تواند تمام اعضای خانواده را درگیر کند بنابراین هر فردی در صورت علامت‌دار شدن باید سریعا خود را قرنطینه و از حضور در مراکز عمومی و سطح شهر خودداری کند.
احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه ۶۰ درصد موارد ابتلا در تجمعات خانوادگی رخ می‌دهد، افزود: اکنون فضای شهر آلوده است بنابراین هر فرد علامت‌دار می‌تواند ناقل کرونای دلتا باشد.
انتهای پیام